Naprawa dziurawej dętki

Porady Regulacje i naprawy Warsztat Naprawa dziurawej dętki

Każdy musi umieć to zrobić, bo na każdej niemal wycieczce można przebić dętkę. Ale zacznijmy od podstaw. Każdy rowerzysta powinien mieć przy sobie pompkę pasującą do zaworów dętek w swoim rowerze. To chyba oczywiste, że sama pompka nie pomoże kiedy w dętce jest dziura. Na absolutnie każdą wycieczkę, oprócz pompki, trzeba zabrać zapasową dętkę. Wiemy, że są tacy minimaliści, którzy mają zawsze w portfelu tylko cztery łatki samoprzylepne i skrawek papieru ściernego. My jednak radzimy zawsze wozić ze sobą dętkę, ale zestaw naprawczy do dętek i tak na wszelki wypadek powinien zawsze znajdować się na dnie plecaka czy kieszonki. Ważna uwaga. Po każdorazowym użyciu kleju radzimy kupić nowy. Raz rozszczelniona tubka zasycha. 

Wymiana dętki

Teoretycznie każdy wie jak sobie poradzić z tą prostą naprawą, ale jest kilka sztuczek, które mogą pomóc. 
1. Spuść resztkę powietrza.
2. Używając obu kciuków przeciągnij oponę na drugą stronę obręczy i w ten sposób zsuń jeden z "drutów" opony do środka obręczy na całym obwodzie. (Zdjęcie 1.) 
1. Odwróć koło i zadziałaj w drugą stronę. Szczypiąc bok opony wysuń jej rant na krawędź obręczy. Jest to łatwe kiedy pozostały obwód rantu jest luźny i nie opiera się na brzegu obręczy. (Zdjęcie 2.) 
2. Jeśli nie jest to opona bezdętkowa możesz posłużyć się łyżkami do opon. Wystarczy podważyć rant opony i za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy