Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sprzęt

29 czerwca 2019

Kross Vento TR 3.0

476

Oto najtańszy rower triathlonowy na ramie z włókna węglowego dostępny w polskich sklepach. Podczas długiego testu postanowiliśmy przekonać się, co tak naprawdę wart jest rasowo wyglądający Vento.

POLECAMY

W siodle

Już kilka kilometrów wystarczyło, żeby poznać charakter Vento. Kross ma bardzo niską główkę i nawet ze wszystkimi podkładkami pozycja jest cholernie aerodynamiczna. Moje jazdy na tym modelu nie trwały dłużej niż 2,5 h, czyli mniej więcej tyle, ile jechałbym n a dystansie ½ IM, jednak nie byłem w stanie bez przerwy utrzymać niskiej pozycji. Pewnie w ogniu prawdziwej walki zmusiłbym się, w warunkach wyścigowych człowiek znosi znacznie więcej. No cóż, należy być gibkim, żeby dosiadać tej m aszyny lub trzeba spróbować dopasować większy rozmiar. Po odpowiednim dopasowaniu pozycja jest bardzo sportowa i lekko rozciągnięta ze względu na spory (w rozmiarze M) parametr zasięgu. Dlatego polecamy ten rower zdeterminowanym, gibkim i doświadczonym triathlonistom. Dużym plusem jest ergonomia kokpitu. Pady o wyraźnie owalnym kształcie dają dobre podparcie dla łokci, a wysięgniki w kształcie litery L nie mogłyby być wygodniejsze. W sumie pozycja na leżaku nie wywołuje żadnych naprężeń. Kross konsekwentnie dąży do uzyskania jak najlepszej pozycji aero na TR 3.0, czego przykładem je st anatomiczne siodło. Zastosowano „szybki” napęd składający się z kompletnej grupy Shimano 105, wyposażony jest w kasetę 11-25 z. oraz korbę 53/39z. Przy jeździe powyżej 35 km/h stopniowanie kasety (pomiędzy 1...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy