Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady

27 stycznia 2022

NR 56 (Styczeń 2022)

Nie tylko żelastwo, czyli kolarski trening na siłowni

0 2915

Wielu z nas siłownia kojarzy się ze sztangą, suwnicą, hantlami oraz maszynami. Tak było przez wiele lat, ale ostatnia dekada to czas zmiany w podejściu do budowania tężyzny fizycznej na siłowni.

 

Czas ciemnych i dusznych miejsc, gdzie królowały ławeczki do wyciskania klaty, już minął. Teraz siłownie zamieniły się w centra fitness, wnętrza wypełniły się wieloma przestrzeniami do różnych aktywności związanych z ciałem.

 

 

Zrozumieć trening na nowo

Na nowo, czyli odejść od utartego przez lata schematu. Wizyta na siłowni nie powinna się kojarzyć wyłącznie z budowaniem masy mięśniowej, lecz z urozmaiceniem i zakładaniem wielu schematów. Aby stać się szybką kolarką lub szybkim kolarzem, najpierw trzeba stać się sprawnym człowiekiem. Nie oznacza to całkowitego porzucenia budowania siły, po prostu warto ocenić możliwości własnego ciała i na tej podstawie ułożyć ogólny podział treningu na poszczególne rodzaje.


Trening wprowadzający (adaptujący ciało do ćwiczeń pod obciążeniem), trening ogólnorozwojowy, trening wytrzymałości, trening wzmacniania mięśni głębokich, trening siłowy, treningi mieszane itd. Naprawdę jest z czego wybierać....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    Maciek Puź

    Trener i współzałożyciel "Na Osi - Kolarska Przestrzeń".

    Przez wiele lat związany był z szeroko pojętym rynkiem eventowym, ale równolegle z zamiłowaniem uprawiał kolarstwo. Pasja kolarska okazała się tak silna, że Maciek postanowił połączyć w nią również swoje życie zawodowe. Certyfikowany instruktor kolarstwa PZKol, a zarazem aktywny zawodnik Masters. Dziś zajmuje się trenowaniem kolarek i kolarzy na różnych poziomach sportowych. Wspomaga ich nabywaną przez lata wiedzą na temat treningu, układa plany i jednostki treningowe. Przygodę z rowerem rozpoczął w wieku 32 lat i jest świetnym przykładem, że na kolarstwo nigdy nie jest zbyt późno.