Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

9 sierpnia 2019

NR 33 (Sierpień 2019)

Canyon Grand Canyon AL 6.0

0 22

Wrażenia z jazdy

Pierwsze, na co zwróciłem uwagę, to walory estetyczne: ładne i ciekawe malowanie ramy, żywy kolor, estetycznie pochowane pancerze linek – to wszystko sprawia, że rower może się podobać. Podczas montowania na dachu samochodu dało się odczuć, że rower do najlżejszych nie należy, ale nie uprzedzajmy faktów. W terenie nieźle sobie radzi, zwłaszcza w ciasnych łukach i na wąskich ścieżkach. Prowadzi się lekko i przyjemnie, a pozycja jest wygodna. W skręcie jest dynamiczny i dość szybko reaguje na polecenia. Na podjazdach przód jest dobrze dociążony, a przednie koło sprawiało wrażenie wręcz przyklejonego do podłoża. Przy pokonywaniu ostrych wzniesień dało się jednak odczuć masę kół, więc trudno szaleć. Na zjazdach Grand Canyon zachowuje się bardzo stabilnie, gładko pokonując mniejsze i większe przeszkody, a prędkość mu niestraszna. Amortyzator o skoku 100 mm jak na model ze średniej półki pracuje bardzo płynnie, nawet przy wyborze drobnych nierówności terenu. Minusem jest brak manetki blokady skoku. Hamulce działają wzorowo, zachowując idealną modulację w każdych warunkach. Klamka reaguje na każdy, nawet lekki nacisk, a tarcze 160 mm do zwykłej jazdy terenowej są wystarczające. Canyon zdecydował się wyposażyć model Grand w najbardziej uniwersalny obecnie napęd 2x11, w którym duża rozpiętość kasety pozwala dostosować przełożenia do każdych warunków. Daje radę w terenie, nie brakuje mu również przełożeń na szosie. Zastosowane opony zdają się jednak wskazywać na terenowy charakter roweru. Mają agresywny bieżnik, przez co dobrze trzymają na wilgotnym i błotnistym podłożu, lecz na gładkich nawierzchniach generują duże opory toczenia i hałasują. 
 

 

 

  1. Mechanizm korbowy – najdroższa część napędu nie została zastąpiona tańszym zamiennikiem, użyto elementu z grupy SLX. Brawo! Do tylnej przerzutki zdecydowano się poprowadzić linkę w pełnym pancerzu. Niewątpliwie rozwiązanie to ogranicza zapychanie się linki brudem i zapewnia płynną pracę.  
  2. Pancerze zostały estetycznie poprowadzone wewnętrznie w ramie. Wykonanie jest na tyle precyzyjne, że podczas jazdy w terenie nie dochodzą stamtąd żadne niepokojące odgłosy. Producent zadbał, aby były one spięte opaską wewnątrz ramy, do której dostęp jest przez specjalny otwór w okolicach bidonu.  
  3. Nowa rama Grand Canyon nie ma osi 12 mm, ale w tej klasie rowerów nie jest to jeszcze wyposażenie standardowe. Za to rama wyposażona jest w gniazda do montażu pełnych błotników lub bagażnika, a nawet specjalne gniazda na nóżkę, jeżeli ktoś chciałby rower wykorzystywać mniej sportowo, bardziej zaś turystycznie. 

GEOMETRIA  4302 zł *** | Canyon, www.canyon.com 
 

Rozmiary: 27.5” - XS, S; 29” - M (rozmiar testowany), L, XL; * mostek na -/+, podana wartość nie uw...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy