Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady , Zdrowie

30 czerwca 2022

NR 60 (Czerwiec 2022)

Zrób sobie szybki posiłek po treningu

0 410

Odpowiedni posiłek potreningowy stanowi warunek skutecznej regeneracji. Jeżeli zależy Ci, żeby następnego dnia po wymagającej aktywności być w stanie przeprowadzić kolejną jednostkę treningową, po zakończeniu jazdy musisz możliwie szybko dostarczyć organizmowi lekki posiłek zawierający łatwo przyswajalne węglowodany i pełnowartościowe białko.

Często jednak w kolarstwie wydatki energetyczne są tak duże, że jeden posiłek może okazać się niewystarczający do pokrycia zapotrzebowania organizmu. Z tego powodu w wielu przypadkach lepiej sprawdzą się dwa posiłki regeneracyjne – lekka przekąska węglowodanowo-białkowa bezpośrednio po jeździe i pełnowartościowy posiłek, który można przygotować już na spokojnie – po prysznicu i wrzuceniu treningu na Stravę. Skorzystaj z naszych przepisów i przygotuj składniki przed wyjściem, by po powrocie szybko zaspokoić głód. Pamiętaj, że odpowiednie odżywianie jest częścią pracy nad formą. 
 

Kawowy koktajl bananowy 
(Paliwo rakietowe)

Osoby obserwujące mój profil „Kolarstwo od kuchni” mogą kojarzyć ten koktajl pod nazwą „Paliwo rakietowe". Swego czasu zyskał on sporą popularność jako lekki posiłek przedtreningowy. Poniżej nieco zmodyfikowana wersja, w której napój roślinny został zamieniony na pitny jogurt Skyr, dzięki czemu koktajl dostarcza znacznie więcej białka i może odgrywać rolę szybkiego posiłku potreningowego. Płynna forma koktajlu ułatwia trawienie i sprawia, że zawarte w nim składniki odżywcze szybciej zostaną wchłonięte przez organizm. Dodatek kawy czyni koktajl orzeźwiającym, dzięki czemu idealnie sprawdzi się jako pierwszy posiłek po ciężkim treningu.
 


Składniki

  • Jogurt typu islandzkiego Skyr (pitny, naturalny) – 250 g
  • Banan – 120 g (1 szt.)
  • Espresso – 40 g (1 filiżanka)
  • Daktyle – 30 g (6 szt.)
  • Płatki owsiane – 20 g (2 łyżki)

Sposób przygotowania

  • Przygotuj espresso.
  • Obierz banana.
  • Zmiksuj wszystkie składniki w blenderze.

Wartość odżywcza

  • Energia: 439 kcal
  • Białko: 23,3 g
  • Tłuszcz: 6,4 g
  • Węglowodany: 69,1 g

 

Skyr z granolą i owocami

Poniższy posiłek zalicza się do kategorii „wymieszaj wszystkie składniki i zjedz”, dzięki czemu robi się go błyskawicznie. To właśnie szybkość przygotowania, w połączeniu z wysoką zawartością węglowodanów i białka, czyni go doskonałym wyborem na posiłek potreningowy. W posiłku można wykorzystać gotową granolę lub przygotować ją samodzielnie z ulubionych składników.
 

 

Składniki

  • Jogurt typu islandzkiego Skyr – 150 g
  • Banan – 120 g (1 szt.)
  • Granola – 50 g (5 łyżek)
  • Czarne jagody (mrożone) – 30 g

Sposób przygotowania

  • Banana obierz i pokró...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy