Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady , Regulacje i naprawy , Warsztat , Hamulce

26 czerwca 2019

Wymiana klocków i regulacja hamulców v-brake

0 96

Wbrew temu, czego się spodziewamy, do redakcji wciąż spływa wiele zapytań o regulacje hamulców v-brake. Dotyczą najczęściej piszczenia (poniżej), albo nierównoczesnego styku klocków z obręczą. 

Kłopoty z wycentrowaniem równoczesnego docisku szczęk wynikają najczęściej z zacierania się ramion hamulcowych (a.) na trzpieniach ramy lub widelca (b.) zdj.1. W takim razie należy odkręcić śrubę (c.), zsunąć ramię (a.), wyczyścić współobracjące się części oraz porządnie nasmarować trzpienie (b.).

Kolejną operacją jest zamontowanie ramienia hamulca na trzpieniu upewniając się, że drucik sprężyny odwodzącej ramię (d.) został wsunięty w otwór (e.). 

 

Jeśli hamulce v-brake piszczą i źle działają, najczęściej powodem jest zużycie lub niesymetryczne starcie klocków hamulcowych. Należy je wymienić na nowe. Oto jak.

  1. Wypnij fajkę linki (f.) ze szczęki hamulca (g.) (zdj. 3.). 
  2. Baryłkę regulacyjną (h.) na klamce hamulcowej wkręć do końca zakresu, a następnie wykręć o jeden obrót i skontruj przeciwnakrętką (i.) (zdj. 2.).1
  3. Jeśli okładziny wsunięte s...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy