Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy , Rowery

29 czerwca 2019

Kross Level A6 Disc '2009

0 118

 

Kross Level A6 wpadł w moje ręce w połowie 2008 roku. Zostałem szczęśliwie wylosowany w teletomboli po maratonie rowerowym. Rower sprzedałem, jednak identyczna rama posłużyła mi za szkielet mojej zimówki. Widząc jak dynamicznie rozwija się Kross i jak poszerza swoją ofertę, byłem bardzo ciekaw, jak zmienił się model na 2009 rok.  

Nadarzyła się okazja, w redakcji pojawił się nowy model wyposażony w hamulce tarczowe. Pierwszy rzut oka i już widać spory upgrade w stosunku do zeszłorocznego modelu. Przede wszystkim A6 został wyposażony w całkowicie przeprojektowaną ramę - potrójnie cieniowana, hydroformowane aluminium, płynnie przechodzące kształty. To musi się podobać. 

Kross na ramie

Jeszcze parę lat temu napis Kross na rowerze budził lekki uśmieszek i często kojarzył się mówiąc wprost z kiepskim rowerem. Jednak dobra polityka fi rmy zmieniła całkowicie ten wizerunek, a posiadacz Krossa nie musi się niczego wstydzić. Za 2699 zł (zeszłoroczny model na v-kach kosztował 2799 zł!) dostaniemy kompletny rower, idealnie nadający się do przygody z maratonami czy wyścigami XC. Testowano rower w największym rozmiarze (20’’). Rama jakością pracy nie rożni się od ubiegłorocznej. Neutralna wyścigowa geometria i odpowiedni aluminiowym ścigaczom komfort pozytywnie mnie nastroił. Ale nowa rama jest naprawdę bardzo lekka i znacznie przewyższa pod tym względem protoplastów (1910 g w rozmiarze 20”). Kompletny A6 waży 13,3 kg, w tym rozmiarze i cenie to bardzo przyzwoity wynik zważywszy na zamontowane w nim ciężkie hamulce tarczowe firmy Tektro i widelec. Właśnie hamulce to pięta Achillesowa A6. Nie dość, że ciężkie, to ich siła hamowania pozostawia wiele do życzenia, dźwignie działają topornie. A6 zasługuje na lepsze, choćby i v-ki. Napęd to testowany przez nas w numerze bB #9/2008 Shimano SLX. Pisząc krótko: manetki idealnie współpracują z przednią i tylną przerzutką tworząc bardzo efektywną w warunkach wyścigowych całość. Przełożenia też w sam raz, kaseta SRAM 11-32 dobrze wsp.łpracuje z łańcuchem Shimano. Napęd dopełnia korba Truvative Firex ze zintegrowanym śr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy