Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady , Regulacje i naprawy , Warsztat , Hamulce

26 czerwca 2019

Regulacja hamulców V-brake

0 136

 

Przygotowanie klocków: jeżeli klocki były wcześniej używane, procedura postępowania jest podobna dla większości hamulców. Przede wszystkim zwróć uwagę na asymetrię, która bezwzględnie dyskwalifi kuje klocki z dalszego użytkowania. Żeby je wyrównać możesz użyć papieru ściernego lub ostrego noża - (uważaj na palce!!!) Jeżeli jest to niemożliwe albo klocki nie mają już rowków odprowadzających, musisz kupić nowe, nie oszczędzaj - kup porządne.

  1. Zacznij od odpowiedniego ustawienia podkładek na trzpieniu klocka. Zazwyczaj jeden zestaw podkładek jest szerszy, drugi węższy. Pamiętaj, że podkładki A nie zmieniają miejsca. (Zdjęcie 1.) Operujesz jedynie podkładkami B tak, aby pokazana na zdjęciu odległość wynosiła nie mniej niż 39 mm. (Zdjęcie 2.) 
  2. Śrubę mocującą ustaw tak, żeby można swobodnie przesuwać klocek - zwróć uwagę na oznaczenia kierunku jazdy. 
  3. Dociśnij klocek do obręczy. Ustaw go tak, aby nie obcierał o oponę i nie zsuwał się pod obręcz. 
  4. Teoria mówi o równoległym ustawieniu klocków względem obręczy, ale aby hamulce nie piszczały, klocki można ustawić skośnie. Węższym rozstawem ramion przodem do kierunku jazdy. Pomocna może się okazać popularna gumka recepturka, którą zaciskamy z tyłu klocka lub karta "kredytowa", którą wkładamy między obręcz i klocek. (Zdjęcie 3.) 
  5. Podtrzymując klocek i przyciskając go jednocześnie do obręczy, dokręć śrubę. 
  6. Pokrętła regulacyjne klamek wkręć do połowy. 
  7. Załóż linkę na szczęki hamulca. Zostaw 1-2 mm luzu i dokręć śrubę mocującą. 
  8. Zaciśnij klamkę hamulca i sprawd...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy