Zajęcie miejsca za kokpitem nie wymaga napięcia i jest komfortowe. W dużej mierze jest to zasługą geometrii ramy, ale nie tylko. Kierownica Syncros jest bardzo udana i świetnie pasująca do charakteru tego roweru. Rura jest nietypowo odgięta wstecz, tak gięte są kierownice MTB.
Wartość tego odgięcia jest niemała i wynosi aż 11°. Pierwszy raz zetknąłem się z takim kształtem w szosówce, ale szybko ją doceniłem. Trzymanie kierownicy w górnym chwycie jest teraz znacznie wygodniejsze. Jak na model gravelowy przystało, Creston ma też odgięte na zewnątrz końcówki dolnego chwytu tzw. „flare”. Stopień wygięcia nie jest duży, a dzięki niemu w dolnym chwycie można zauważalnie zminimalizować opór aerodynamiczny.
POLECAMY
Jednocześnie jadąc w terenie, szerzej rozstawione dłonie dają więcej pewności siebie i stabilności. To potrzebne, bo Speedster jest żywy.
Szybko reaguje na ruchy kierownicą i łatwo zmienia kierunek jazdy. Na asfalcie taka charakterystyka jest naturalna i bardzo nam się podobała. Jednak poza bitumicznymi nawierzchniami wymaga więcej uwagi. Większość graveli z naszych testów prowadziła się spokojniej.
SPECYFIKACJA
Scott Speedster Gravel 10 Disc
www.scott.pl
cena: 6559 zł
Rama: aluminium 6061
Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcz...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!