Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady , Regulacje i naprawy , Warsztat

26 czerwca 2019

Regulacja sterów A-head

0 131

Od właściwej regulacji łożysk sterowych roweru zależy prowadzenie, bezpieczeństwo i sterowność roweru. Łożyska sterowe kierownicy muszą być ustawione na tyle lekko, żeby umożliwić łatwe obracanie kierownicą, a jednocześnie na tyle mocno, żeby nie było luzów, klekotu i brzęczenia. Pochylony rower powinien skręcać bez dotykania kierownicy. Zbyt mocno skręcone stery utrudniają prowadzenie. Lepiej więc, żeby w sterach był niewielki luz, niż żeby łożyska były zbyt mocno skręcone. Kulki łożysk są twardsze niż bieżnie i nadmiernie ściśnięte wybijają w nich maleńkie wgłębienia, wyczuwalne podczas kręcenia kierownicą i zmniejszające precyzję sterowania. 

Zdjęcie 1. Prawidłowa długość rury sterowej

 

Zdjęcie 2. Luz objawia się wzajemnym ruchem misek sterowych - patrz punkt 3



- Odkręcić dekiel i sprawdzić czy górna krawędź rury widelca znajduje się ok. 1-2 mm poniżej górnej krawędzi wspornika kierownicy (Zdjęcie 1.). Jeżeli jest wyżej, należy skrócić odpowiednio rurę lub zastosować podkładkę. Zbyt krótka rura jest niebezpieczna!

- Założyć dekiel z powrotem, na razie lekko dokręcając śrubę regulacyjną (A) i poluzować śrubę(y) zaciskającą(e) wspornik (B). (Zdjęcie 2.)

- Zacisnąć klamkę przedniego hamulca i wykonać kilka...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy