Owijka brudzi się, przeciera i przepaca. Warto ją wymienić co jakiś czas, bo nowa jest przyjemną odmianą. Jeśli lubisz miękkie i grube kierownice, możesz nawinąć taśmę gęściej niż proponuje to nasz ekspert, a cienkie owijki można nawinąć dwukrotnie. Są także specjalne poduszki żelowe, które można podłożyć i przykleić pod owijką dla poprawy komfortu.
Przedstawiamy opis, w którym rezygnujemy z przyklejania krótkich pasków osłaniających obejmy łap STI. Nasz ekspert uznał, że są zbędną komplikacją. Końcowy efekt zależy od cierpliwości i zdolności manualnych. Ćwiczenie czyni mistrza, dobrze, że tę samą owijkę można nawinąć kilkukrotnie.
POLECAMY
Potrzebne będą:
- owijka z korkami
- taśma izolacyjna
- ostre nożyczki
- Przyklej linki do kierownicy. Jeśli nie ma ona specjalnych rowków do ich prowadzenia, ustaw je z przodu kierownicy. Poszerzą powierzchnię górnego chwytu.
- Linki przymocuj zwykłą taśmą izolacyjną (zdj.1.). Ułatwi to nakładanie owijki na kierownicy.
- Odsłoń gumy łap kierownicy.
- Rozwiń owijkę i odklej część osłonki kleju, który znajduje się po wewnętrznej stronie.
- Sprawdź, jak dużo owijki musisz zostawić, żeby skutecznie zablokować korkiem końcówkę taśmy. Nawiń pierwszy zwój kierownicy.
- Wsuń do środka rurki naddatek owijki i wetknij korek na próbę. Musi wejść ciasno. Kierownice o grubych ściankach (np. kompozytowe) wymagają mniejszego naddatku owijki, cienkościenne znacznie więcej.
- Dobrym punktem startu i odniesienia jest metoda, w której cała powierzchnia kleju na owijce przylega do kierownicy, a szerokość pozbawiona kleju wystaje poza krawędź kierownicy.
- Wyjmij korek, dokonaj poprawek i zacznij właściwe nawijanie (zdj.2.).
- Stojąc z boku roweru przyklej początek owijki tak, żeby zaczynała się pod kierownicą. Przyklejaj od dołu do góry i na zewnątrz roweru.
- Po nawinięciu jednego pełnego obrotu owijaj tak, żeby klej przylegał do kierownicy, a wolna od kleju powierzchnia nachodziła na poprzedni zwój taśmy.
- Lekko nadciągaj owijkę. Nie przesadzaj jednak. Jeśli naciągniesz zbyt mocno, stanie się cienka i nie będzie dobrze wyglądać.
- Kolejne zwoje powinny być ustawione w regularnych odległościach. Jeśli coś ułoży się nie tak, zawsze możesz odkleić owijkę i poprawić. Klej pozwala na wielokro...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!