Podstawową zmianą w stosunku do poprzedniej wersji jest zastosowanie carbonowego przedniego trójkąta ramy wraz ze zintegrowaną baterią. Merida jest bardzo dumna z tego rozwiązania i podkreśla, że głównym problemem, jakiemu muszą sprostać projektanci przy integracji baterii z ramą, jest ogromna, sięgająca 70% utrata sztywności. Dlatego zdecydowano się zrezygnować z aluminium i zastosować włókno węglowe, które w tym kształcie wykazuje większą sztywność bez niepożądanego przyrostu masy. Równie ważną cechą jest swoboda, jaką daje kompozyt węglowy w procesie projektowania. Rezultatem ścisłej współpracy z Shimano jest w pełni zintegrowana z ramą bateria BT-E8035 o pojemności 504 Wh.
Jednym z priorytetów dla konstruktorów było również zredukowanie hałasu generowanego przez napęd do minimum. Dlatego wszystkie punkty styku baterii z ramą pokryte są warstwą gumy (sama bateria przytwierdzona jest do ramy za pośrednictwem czterech śrub, które można odkręcić czteromilimetrowym...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!