Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy , Rowery

29 czerwca 2019

Merida Big.Nine 6000 czy Big.Nine 800

0 151

Mimo wielu „eksperckim” głosom oraz teoriom spiskowym sugerującym zamach na twój portfel, trzeba uczciwie powiedzieć: carbon jest lepszy od aluminium. Tym testem chcemy jednak pokazać, gdzie konkretnie aluminium przegrywa, jak bardzo i czy rozbieżności w wydajności można rozsądnie uzasadnić różnicą w cenie.

WRAŻENIA Z JAZDY

ALUMINIOWY BIG.NINE 800 przy pierwszym kontakcie satysfakcjonuje pozycją za kierownicą i dopiero przesiadka na carbonową wersję pokazuje, że może być jeszcze lepiej. Aluminiowy bolid jest na tyle usportowiony i dobrze wyposażony, że zadowoli nawet etatowych malkontentów. 

BIG.NINE 800 bardzo dobrze połyka kolejne podjazdy, w czym duża zasługa zaawansowanego napędu pozwalającego na doskonały dobór przełożeń. W połączeniu z koronką 32 z. Pozwala podjechać praktycznie wszędzie. Prawdą jest, że kilogram masy więcej niż w carbonowym bolidzie na długich podjazdach robi dużą różnicę, ale nie dyskwalifikuje. Zdając sobie sprawę, że 800 stworzona została z myślą o wyzwaniach innych niż wyczynowe, wolałbym jednak, żeby sportowy charakter niebieskiej Meridy był silniej zaakcentowany.

 

CARBONOWY BIG.NINE 600 to wzór, jak powinien wyglądać współczesny 29er. Odnieśliśmy wrażenie idealnego rozkładu mas pomiędzy kołami. Wszystkie wektory układają się w pożądanych kierunkach i aż chce się mocno depnąć w korby. Tym bardziej, że czuć jak rower reaguje na każdy Wat mocy. Obniżona i zwarta pozycja jeszcze poprawia możliwości przyspieszania, dając wrażenie perfekcyjnego ułożenia na rowerze. Najważniejsze są jednak zjazdy. Właśnie takiego zachowania oczekujemy w wymagającym terenie.

 

Mostek w carbonowej Meridzie robi różnicę. Już wizualnie rower wygląda bardzo agresywnie a za kierownicą można to tylko potwierdzić. To świetny krok producenta, który z pewnością docenią nabywcy.

 

SPECYFIKACJA

 

Merida Big.Nine 800

 

cena: 7999 zł
Merida Polska

Rama: alu...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy