Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy , Rowery

27 czerwca 2019

Marin Nicasio

0 112

Codzienny rower do niecodziennych wyzwań. Łagodny kąt główki i spora odległość między osiami to pewne i stabilne prowadzenie, niezależnie od prędkości. 

Górna rura jest krótka, przez co nie musimy wyciągać się na rowerze. Tracimy nieco na aerodynamice, ale zyskujemy komfort, za który jesteśmy wdzięczni po kilku godzinach jazdy.

Rower nie został stworzony do wyścigów, w związku z czym możemy zapomnieć o dynamicznych przyspieszeniach. Tylko kto o nich myśli mając przed sobą kilka godzin jazdy z sakwami?

Rama i widelec wykonane zostały z podwójnie cieniowanej stali Cr-Mo i jest to odczuwalne nie tylko w zwiększonej masie roweru, ale również wyższym komforcie jazdy. W ramie i widelcu pełno jest otworów do zamontowania błotników, nóżki oraz bagażników. Jest też możliwość zamocowania trzech koszyczków na bidony co przyda się na długich trasach. 

Napęd ma szeroki zakres przełożeń, który pozwoli pokonać większość podjazdów, a na zjazdach też nie zabraknie. Nie zwracalibyśmy uwagi, że korby FSA zamontowane są na stary „dobry” kwadrat, gdyby nie wpływało to na sztywność – przy mocnym depnięciu łańcuch ocierał o wodzik przerzutki. „Mechaniki” Promaxa nie są tak dobre jak hamulce hydrauliczne, ale ich moc jest zadowalająca. W deszczowy dzień, z dopakowanymi sakwami, będą skuteczniejsze niż zwykłe hamulce szczękowe a klocki nie znikną po pierwszym dłuższym zjeździe.

 

OSPRZĘT

Nicasio to jedna z najtańszych gravelówek oferowanych w Polsce w tym sezonie, dlatego korby na kwadrat czy mechaniczne tarczówki uznajemy za kompromis konieczny dla zachowania założonej ceny. Napęd oparty na nowym Clarisie jest w porządku, plusem jest kierownica z „flarą”. Tak naprawdę zastrzeżenia mamy tylko do kompozycji kół. Wą­skie obręcze nie dają możliwości pełnego wykorzystania zalet szerszych opon. Schwalbe Spicer to opona zdecydowanie asfaltowa, którą można zjechać na szutrową drogę, ale tylko pod warunkiem, że jest sucho. Także jej szerokość (30 mm) została dobrana bardzo zachowawczo. Prześwit w widelcu umożliwia instalację opon o szerokości do 40 mm. Do tego roweru zdecydowanie lepiej pasowałyby opony 32-35C z lekkim bieżnikiem i warto przemyśleć taki upgrade. 

SZTYWNOŚCI

Stal Cr-Mo od zawsze znana była ze swojej elastyczności, dzięki której wykonane z niej ramy oferują wyższy komfort jazdy. Tak jest też w przypadku Marina, jednak medal zawsze ma dwie strony a tą ciemniejszą widać na wykresie w postaci dość niskiego wyniku efektywności napędzania. Jednak Nicasio to nie maszyna wyścigowa i nikt tutaj nie będzie liczył każdego wata, natomiast komfort na pewno zostanie doceniony. Przedni widelec, także zbudowany ze stali, jest mniej podatny na skręcenia niż model z carbonowymi ramionami, dzięki czemu Nicasio wyróżnia się sztywnością układu sterowania. Będzie to procentowało, jeżeli rower zostanie obciążony bagażem. 

 

MASY

Nicasio jest cięższy niż porównywalne cenowo gravelówki jakie dotychczas testowaliśmy. Średnio ponad 1,5 kg wyższa masa t...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy