Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat

17 lipca 2020

Zupełnie nowy TCX ADVANCED PRO
Przełaj z mistrzowskim rodowodem i najnowszą technologią

86

Z nową, kompozytową ramą lżejszą o 17% od poprzedniej oraz kluczowym innowacjom takim jak nowy wspornik D-Fuse SLR oraz przeprojektowany widelec, to jest najszybszy TCX dotychczas stworzony.

 

POLECAMY

Dzięki niezliczonym zwycięstwom zawodowców, tytułom mistrzostw świata i tytułom narodowym, Giant z serii TCX od dawna jest stałym elementem wyścigów przełajowych na wszystkich poziomach. Od elitarnych zawodów Pucharu Świata po wyścigi lokalne na całym świecie, rowery TCX są liderem innowacji w cyklokrosie od 2003 roku. Teraz, po raz pierwszy od 2015 roku, wprowadzono zupełnie nową, kompozytową serię TCX Advanced Pro.

 

 

 

 

Stworzony z użyciem technologii kompozytowej Advanced, nowy TCX Advanced Pro cechuje się znacznie mniejszą masą, zachowując jednocześnie wiodącą w swojej klasie sztywność. Rama i widelec zostały przeprojektowane, co łącznie zapewnia 260 gramów oszczędności na wadze. Rama kompozytowa jest o 200 gramów lżejsza niż jej poprzednia generacja (850 gramów w porównaniu do 1050 gramów). Przeprojektowany widelec, również wykonany z kompozytu klasy Advanced, jest o 60 gramów lżejszy (400 gramów w porównaniu do 460 gramów), zachowując tę samą wyjątkową sztywność skrętną i boczną jak poprzednia generacja.

 

Te redukcje masy, oraz pozostałe ulepszenia techniczne w tym asymetryczne tylne widełki zapewniającymi optymalne przeniesienie mocy, sprawiają, że TCX jest bardziej zwrotny i lepiej reaguje podczas jazdy w błocie, piachu czy na ścieżce - we wszystkich warunkach typowych dla wyścigów przełajowych i jazdy w terenie mieszanym. Szybszy na podjazdach, łatwiejszy do przełożenia przez ramię i bardziej responsywny podczas sprintu lub przyspieszania.

 

Oprócz lepszej zwinności i przyspieszenia, nowy TCX Advanced Pro zapewnia również płynniejszą jazdę. Niewidoczny z zewnątrz zacisk sztycy został przeniesiony i umieszczony z tyłu wspornika siodła. Powoduje to lepszą podatność ramy na pochłanianie drgań i umożliwia stosowanie standardowej okrągłej sztycy 30,9 (z użyciem wewnętrznego adaptera) zamiast zastrzeżonej dla Giant sztycy D-Fuse, która jest dostępna we wszystkich nowych modelach TCX. Oznacza to, że do nowej ramy możliwe jest zamontowanie zdalnie regulowanej sztycy, dzięki czemu ten rower jest jeszcze bardziej uniwersalny dla każdego stylu jazdy i każdego rodzaju terenu. Ponadto model TCX Advanced Pro 1 wyposażony jest w nową sztycę D-Fuse SLR w pełni wykonaną z kompozytu węglowego, która jest o 20 procent bardziej podatna na pochłanianie wstrząsów niż dotychczasowy wspornik D-Fuse SL.

 

Pozostałe innowacje TCX Advanced Pro to lekkie, kompozytowe koła systemowe z gotowym do uszczelnienia zestawem bezdętkowym. Teraz wszystkie zalety jazdy na oponach (max. szerokość 45mm) tubeless takie jak lepsza przyczepność, lepsze przetaczanie się w terenie i lepsza efektywność, mniejsze ryzyku złapania gumy są teraz od razu dostępne po zakupie roweru. Mocowanie hamulców flat mount i sztywne 12mm osie przelotowe znacząco poprawiają sztywność i kontrolę roweru w warunkach wyścigowych.

 

Nowy TCX Advanced Pro to kulminacja prawie dwóch dekad rozwoju produktu. Przez lata inżynierowie i projektanci Giant ściśle współpracowali z zawodowymi kolarzami, w tym mistrzem świata 2008 Larsem Boomem, dziewięciokrotnym zdobywcą Pucharu Świata Larsem van der Haarem oraz mistrzem świata Under-23 Jorisem Nieuwenhuis. Każdy z tych zawodników osiągnął szczyt swojej kariery ścigając się na rowerach TCX, które ustanawiały nowe standardy dla tej klasy rowerów. W ostatnich latach nawiązaliśmy współpracę z nową generacją zawodników, w tym dwukrotnym mistrzem narodowym Kanady, Michaelem van den Ham.

 

 

 

 

Więc, niezależnie od tego, czy ścigasz się w każdy weekend, czy szukasz prędkości, wydajności i kontroli na lokalnych pętlach, nowy TCX Advanced Pro pomoże Ci być jeszcze lepszym kolarzem. 

 

Nowy TCX Advanced Pro będzie wkrótce dostępny.

 

Przypisy