Zaawansowany gravel

Rowery

Gravel Attack, Wanoga Gravel, Pyra Trail, Gravmageddon, Ultralajkonik, Sudovia Gravel, Pomorska 500, Wisła 1200, Poland Gravel Race czy Great Lake Gravel to tylko kilka z 30 gravelowych ultramaratonów, jakie zaplanowane są na ten sezon w Polsce.

Rozgrywane w różnorodnych lokalizacjach pozwalają poznać niezliczoną ilość przepięknych, często mało znanych zakątków naszego kraju. Ich trasy liczą od kilkuset do nawet ponad 1000 kilometrów, dlatego każdy start zmienia się w wielogodzinną lub wręcz wielodniową przygodę, na której zawodnicy muszą radzić sobie sami, jak na rowerowej wyprawie. Preferujący krótsze formaty, bardziej nasycone bezpośrednią rywalizacją, mogą wybierać z podobnie bogatej oferty gravelowych wyścigów jednodniowych w większości rozgrywanych na dystansach od 50 do 200 km. A może nie lubisz się ścigać, tylko wolisz w samotności przemierzać kilometry bocznych dróg? W każdym przypadku przydatny będzie stosowny sprzęt, wśród którego na pierwszym miejscu powinien się znaleźć rower odpowiedni na długie i różnorodne trasy.
Wiedzą powszechną jest, że gravele to obecnie najbardziej uniwersalne wśród sportowych rowerów. W naszym zestawieniu zgromadziliśmy zaawansowane maszyny, których konstrukcja i wyposażenie podporządkowane zostały myśli o Wielkiej Przygodzie, niezależnie, czy będzie to gravelowy ultramaraton, wyścig, wielodniowa wyprawa w nieznane czy weekendowa ekspedycja.
Jak zawsze naszą prezentację zawęziliśmy do modeli w zbliżonej cenie, stanowiących dla siebie realną konkurencję. Prezentacja powstała wyłącznie na podstawie danych pochodzących z oficjalnych materiałów producentów, a metodę wybraliśmy z rozmysłem, bo pozwala samodzielnie rozszerzyć o niedostępne o tej porze roku modele. Wiecie, jak obecnie wyglądają łańcuchy dostaw. Bazując na doświadczeniu zebranym przez wiele lat testów, wskazujemy parametry i rozwiązania, które, naszym zdaniem, mają największy wpływ na charakter i zachowanie rowerów w czasie jazdy. Chociaż bazowaliśmy tylko na sprawdzonych źródłach producentów, to i tak zgromadzone dane wielokrotnie weryfikowaliśmy, wyłapując błędy i nieścisłości oraz uzupełniając te brakujące, dopytując u źródeł lub na podstawie danych pozyskanych w trakcie testowania realnych produktów.
 

 

 

 

 

 


GEOMETRIA

Przeglądając materiały z kolejnych premier, jak na mantrę napotykamy na określenie „nowa progresywna geometria”, co jest najnowszym trendem projektowania, mającym zwiększać poczucie pewności w jeździe w terenie. W ramach niego wydłużany jest zasięg ramy [F], dając więcej miejsca z przodu roweru. Wartości około 400 mm stają się teraz standardem, a – jak sprawdziliśmy w naszej bazie – jeszcze kilka lat temu, gdy gravele dopiero zyskiwały na popularności, było to średnio o 20 mm mniej (dla rozmiaru L-56 cm). Nie chcąc doprowadzać jednak do nadmiernego wyciągania sylwetki, większe zasięgi ram kompensowane są krótszymi mostkami i kierownicami o mniejszym zasięgu, co w połączeniu z wartością kąta główki 71–72° [A] zapewnia odpowiednią precyzję sterowania, także w terenie. Wartością dodaną...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy