Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ekwipunek

28 grudnia 2020

NR 45 (Listopad 2020)

Van Rysel Racer

157

Zarówno kurtka, jak i spodnie należą do najbardziej zaawansowanej linii produktów szosowych w ofercie Decathlona. Konstrukcja i dobór materiałów sytuują je wśród odzieży przeznaczonej do jazdy nie tylko w jesienno-wiosennym sezonie przejściowym, ale również w łagodniejsze zimowe dni.

 

POLECAMY

Krój kurtki Pro Fit jest zdecydowanie sportowy i atletyczny i niestety bezlitośnie obnaża niedoskonałości figury. Nawet niewielkie wypuklenie w okolicy „kaloryfera” sprawia, że trzeba zrobić wdech, aby zapiąć zamek, a nierozbudowana dostatecznie klatka piersiowa sprawi, że w górnej część tworzą się nieładne fałdy. Wszystko dlatego, że materiał, z którego jest uszyta, nie jest zbyt elastyczny. Jednak nawet pomimo to, że daleko mi do sylwetki Adonisa to po założeniu i dopięciu, kurtka leży świetnie, praktycznie jej nie czuć i w najmniejszym stopniu nie krępuje ruchów.

 

Materiał Kima Toplight, z jakiego wykonano większość paneli, zaskakująco skutecznie chroni przez wiatrem, biorąc pod uwagę jego lekkość i naprawdę minimalną grubość. Projekt kurtki zakłada, że pod spód zakłada się tylko jedną warstwę bielizny aktywnej. I w takiej konfiguracji jeździłem komfortowo w temperaturze 7-8°C. Tylko na zjazdach czuć „chłodny dotyk” napierającego powietrza, bo materiał jest naprawdę cienki i nie ma żadnej dodatkowej warstwy izolacji termicznej. Dlatego w dni niższej temperatury, z silniejszym wiatrem lub gdy na trasie miałem zaplanowane dłuższe zjazdy, zakładałem na wierzch nieprzewiewną kamizelkę, która stanowiła dodatkową warstwę ochronną. Kima Toplight jest też hydrofobowa, ale nie wodoodporna, co oznacza, że może ochronić przed krótkotrwałą, lekką mżawką. Na deszczowe warunki trzeba na wierzch założyć kurtkę.

 

Racer bardzo dobrze oddycha i transpiruje wilgoć, i jest to zasługa zarówno materiału głównego, jak również dodatkowych paneli wentylacyjnych z przewiewnej dzianiny Matrix umieszczonych w górnej części pleców oraz pod pachami. Bardzo charakterystyczną cechą kurtki jest naprawdę bardzo długi tył, 21 cm dłuższy względem przedniej części zakrywa praktycznie całe spodnie i skutecznie chroni je przed wodą wyrzucaną przez koło. Po kilku godzinach jazdy po mokrej szosie spodnie pozostały suche i tylko „ochrzczone” kilkunastoma kropkami błota, co najlepiej świadczy, że założenia projektu sprawdzają się w zasadzie w 100%. Szkoda tylko, że „ogon” uszyty jest z tego samego materiału, co cała kurtka, więc nie jest całkowicie nieprzemakalny. Jeżeli dolna część zostałaby osłonięta dodatkową warstwą wodoodporną, poziom ochrony jeszcze by wzrósł. Osłonięta zostałby też zawartość kieszeni, teraz wystawiona na bezpośrednie działanie wody i brudu spod koła. Jeżeli o kieszeniach mowa, to Racer ma ich aż siedem (sic!). Cztery umieszczone centralnie w dwóch szeregach zachodzących na siebie. Wszystkie otwarte, zabezpieczone tylko elastycznymi ściągaczami, ale całkiem spore, bez trudu mieszczą bidon, pakiet naprawczy itd. Na jednej z nich naszyta jest kolejna zapinana na zamek, której wielkość pozwala schować duży telefon (>6”) oraz inne cenne drobiazgi, jak dokumenty, kluczyki czy pieniądze.

 

Od strony pleców kieszeń izolowana jest dodatkową warstwą nieprzemakalnego materiału, jednak jej zewnętrzna strona to nadal ten sam tylko hydrofobowy Kima Toplight. Zamek też nie jest wodoszczelny, więc kieszeni nie można traktować jako pełnej ochrony przed wodą, a szkoda! Ostatnie dwie kieszonki znajdują się po bokach. Znacznie mniejsze od tych na plecach, zgodnie z założeniem przeznaczone na śmieci. Jednak równie dobrze można je wykorzystać do przewożenia przekąsek, które dzięki temu są łatwo dostępne w czasie jazdy.

 


 

 

 

Bardzo zaawansowana konstrukcja spodni składa się aż z 23 paneli i 4 różnych materiałów. Bazę stanowi elastyczna dzianina Super Roubaix ocieplana od wewnątrz delikatnym polarem, uda oraz piszczele od przodu osłonięte są wiatroszczelną i hydrofobową membraną, panel tego mater...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy