Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Aktualności 2020

16 czerwca 2020

NR 40 (Czerwiec 2020)

Strava rywalizacja solo

33

Sportowy portal społecznościowy Strava rozwija się od 2009 r. i w lutym tego roku przekroczył 3 miliardy załadowanych aktywności. Tempo wzrostu platformy znacznie przyspieszyło jeszcze przed pandemią. Najnowszy miliard aktywności uploadowano w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

W czasach społecznego dystansowania się i przez odwołanie wyścigów w tym sezonie Strava była dotychczas najpopularniejszym sposobem na kolarską rywalizację na drogach i w terenie. Firma tłumaczy niedawne ograniczenie darmowej funkcjonalności (np. brak widoczności pozycji w rankingu segmentów dla niepłacących użytkowników) koniecznością zbilansowania kosztów i dochodów. To ruch pokerowy i albo się uda, albo zebranie kolejnego miliarda może zająć znacznie dłużej. Odkładając na chwilę dyskusję, czy Strava wybrała właściwie, czy nie, przyjrzyjmy się temu, co o uprawianiu sportu można wywnioskować z pomocą big data.
Najpopularniejsze kolarskie segmenty w realnym świecie mają po około 700 tys. prób. Z racji nieporównanie mniejszego wyboru tras wirtualnych, segmenty Zwift w Stravie mają nieprawdopodobne statystyki – największy podjazd w zwiftowym Londynie – Box Hill – ma 3,8 miliona zapisów pochodzących od 430 tys. trenujących w domach. Zarejestrował się na nim prawdopodobnie każdy posiadacz trenażera podłączonego do komputera z internetem na świecie.
 



W Polsce poważne przełęcze jak Salmopol (w zależności od wybranego segmentu do 12 tys. prób pochodzących od ok. 4000 sportowców), nie są tak popularne jak trasy przy lub w większych aglomeracjach, do których można dotrzeć na co dzień. Prym wiodą podwarszawskie Gassy: 140 tys. prób ponad 7000 osób. W top 30 polskich segmentów kolarskich różne odmia...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy