Czy droższy rower jest automatycznie lepszy?
- System Brain 2.0 został przekonstruowany i umieszczony tak blisko tylnej osi jak to tylko możliwe. Dzięki temu tył szybciej reaguje na nierówności, a całe zawieszenie jest bardziej czułe. Trzystopniowa regulacja w wyczynowym rowerze XC, jakim bez wątpienia jest Epic, to niepotrzebny zbytek. W naszej opinii z najmocniejszym wsparciem Braina jeździ się najszybciej. Wtedy rower jedzie jak hardtail, który wygładza wszystkie nierówności. Co ciekawe, ten sam zaawansowany system występuje też w podstawowym aluminiowym modelu.
- Nowa rama została uproszczona. Rury mają mniej gięć. Dopracowano też układ włókien i kształt formatek. To pozwoliło zwiększyć sztywność konstrukcji i znacznie zredukować masę. Linki i pancerze poprowadzono wewnątrz, w specjalnie zaprojektowanych kanałach, dzięki czemu cały system jest cichy i szczelny.
- W modelu Pro zastosowano amortyzator Rock Shox Sid Brain. Niebieskie pokrętło pozwala ustawić precyzyjnie moment wyzwolenia spod blokady. Czyni to automatycznie, co ułatwia jazdę w pełnym zapieku.
- W nowym Epicu zrezygnowano z tylnego zawiasu w okolicach tylnej osi koła, który był znakiem firmowym FSR-a. Zdecydowana większość rowerów XC innych marek wyeliminowała ten zawias wcześniej. Spec dołączył do tego grona z oporami. Ale dzięki temu Epic jest lżejszy, a charakterystyka zawieszenia jest bardziej progresywna.
- Znany od kilku sezonów system Autosag rozwiązał problem ustawienia tylnego zawieszenia. System jest bardzo prosty w obsłudze, wystarczy napompować damper do ok. 300 psi, następnie usiąść na rowerze i nacisnąć wentyl na tyl...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!