Scott tłumaczy to chęcią uzyskania większej stabilności, lepszego rozkładu mas i prześwitem na szeroką oponę. Podejrzewam jednak, że zastosowanie w Solace silnika centralnego mogło mieć wpływ na tę kosmetyczną zmianę geometrii. Solace będzie występował w dwóch odmianach budowanych na takiej samej ramie i założeniach konstrukcyjnych wspomagania: Road eRIDE oraz Gravel eRIDE. Różnice sprowadzają się do specyfikacji. Gravelówki mają napędy 1×SRAM, poszerzoną kierownicę i opony 50c. Wersje szosowe wyposażone będą w podwójne suporty Shimano, kierownice szosowe i opony 38c. Solace wykorzystuje koła w rozmiarze 700c, w każdej z wersji będzie można użyć opon o szerokości 50 mm, a z błotnikami robocza szerokość maksymalna zmniejszy się o 5 mm.
Carbonowa rama laminowana jest z włókien węglowych HMX Minimalistyczne interfejsy do mocowania silnika i akumulator pozwoliły osiągnąć lekkość, dlatego w rozmiarze M rama ma ważyć tylko 1,2 kg. Silnik TQ HPR 50 zamyka spory otwór od spodu. Jego obudowę potraktowano jako element usztywniający połączony z charakterystycznym dla Scotta, solidnie laminowanym „kręgosłupem” (główka ramy, dolna rura i rurki łańcuchowe). Scott szczyci się tym, że dzięki mocniejszemu wielowarstwowemu laminatowi w tej części...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!