Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sprzęt

2 września 2021

NR 52 (Sierpień 2021)

S-Ride Bicycle Components

220

Do naszego testu trafiły komponenty napędu marki S-Ride Bicycle Components, produkowane przez firmę S-Ride Bicycle Components (Foshan) Co., Ltd., która jest przedsiębiorstwem z kapitałem zagranicznym z siedzibą w Chinach. Skupia się ona na projektowaniu, produkcji i dystrybucji przerzutek i manetek. Firma szczyci się tym, „że jej produkty są zgodne ze wszystkimi międzynarodowymi standardami, w tym ISO 4210, EN 14764 i spełnia te same specyfikacje, które są stosowane przez obecnych najlepszych światowych producentów części rowerowych”.

 

POLECAMY

RD-M400 jest kompatybilna z manetkami Shimano i przerzutką tylną. Ma pantograf w większości wykonany z metalu. Zewnętrzne ładnie ukształtowane ogniwo jest aluminiowe, a wewnętrzne jest stalową wytłoczką. B-Knuckle, czyli element przerzutki przykręcany do ramy jest aluminiowy. Druga dolna część spinająca pantograf, tzw. P-Knuckle, jest z kompozytu. Bardzo sprytnie rozwiązano ułożenie śrub ograniczających wychył. Regulacja jest widoczna i nie potrzebuje opisu. Przerzutka ma regulację kąta opasania „B” i hamulec podskakiwania wózka.

 

Bardzo długi 110-milimetrowy wózek (od osi kółka do osi kółka) wykonany jest w całości z aluminium, a kółeczka kręcą się na stalowych łożyskach i mają całkowicie standardową liczbę zębów (po jedenaście). Mimo rozmiarów wózka, producent określa liczbę zębów w największym trybie kasety na 42 z., najmniejszego na 11. Podaje też, że maksymalna pojemność przerzutki, która wynosi 47 z., cytując rzetelne źródła, w tym wypadku „bikeBoard” 9/2009, dowiadujemy się, że „tzw. pojemność, wyrażana jest liczbą. Powstaje po odjęciu liczby zębów największej i najmniejszej zębatki korby napędowej. Przykładowo korba 22/32/42 musi współpracować z przerzutką o minimalnej pojemności 20T (zębów) [42 - 22 = 20]”. Ten parametr dotyczy napędów z przednią przerzutką, bo S-Ride produkuje także te komponenty. Ważąca 270 g RD-M400 nie jest przesadnie ciężka na tle konkurencji. 

 


 

 


Manetka SL-M400 przeznaczona jest do napędów jedenastorzędowych. Ma klasycznie rozwiązaną logikę działania. Duży dolny cyngiel służy do redukcji, mniejszy do multiplikacji przełożenia i działa tylko popychany do przodu. Dźwignie są kompozytowe, dolna jest na długość porównywalna do konkurencji, ale ma...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy