Parę tygodni później uczestniczę w webinarze Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, w którym omawiana jest potrzeba dopłat do rowerów elektrycznych i wyniki społecznej ankiety na temat zainteresowania rowerami elektrycznymi wśród Polaków. Jest spore. Kropka. Moje pytanie brzmi: czy Polacy wiedzą, że nie będą jeździć na swoich elektrykach po mieście, gdyż bardzo szybko odkryją, że jest to niemożliwe?
Wyznacz cel, działaj i słuchaj echa
W Kopenhadze, która zaraz po Amsterdamie i innych holenderskich miastach jest na szczycie rankingu, jeśli chodzi o odsetek osób dojeżdżających do pracy rowerem, aż 62% osób na co dzień wybiera rower zamiast samochodu. Morski klimat sprawia, że Duńczycy nie zmagają się z ekstremalnymi temperaturami, zimy są łagodniejsze niż w Polsce, a letnie upały mniej dokuczliwe, w efekcie tego i innych okoliczności, które opisał w swoim materiale Mariusz Czykier parę stron wcześniej. Duńczycy na przestrzeni lat przeobrazili swoje otoczenie tworząc niesamowitą sieć dróg rowerowych, którymi przemieszczanie się jest skuteczne, bezpieczne i szybkie. Drogi dla rowerów stanowią w duńskich miastach integralną część infrastruktury, to raczej samochód zostanie tam zatrzymany przez drogę jednokierunkową lub strefę bez samochodu, niż rower wyrzucony gdzieś na ruchliwą szosę. Duńczycy mają też opinię niezwykle skromnego narodu, a kwestie ekologii stoją bardzo wysoko w hierarchii priorytetów tamtejszych władz i społeczności, więc mimo zamożności społeczeństwa, samochód od dawna nie jest tam pierwsz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!