Pierwszą przejażdżkę Aspre odbyłem bez świadomości jego ceny. Gdyby ktoś wtedy powiedział mi, że Romet kosztuje trzy lub cztery tysiące, pewnie co najwyżej pokiwałbym głową ze zrozumieniem.
Już sama specyfikacja Rometa sugeruje, że to rasowy gravel. Opony o szerokości 40 mm i kąt główki bliski wartościom znanym z rowerów XC przekonały mnie, żeby przetestować go raczej na obsypujących się górskich szutrach niż nizinnych asfaltach. Trasy narciarskie wokół Mogielicy okazały się strzałem w dziesiątkę! Biegacze narciarscy mogliby poczuć się zawstydzeni tym, jak naturalnie Aspre odnalazł się w ich środowisku. Romet przetacza się po wszelkich szutrowych przeszkodach bez zwątpienia, jakby kosztował sporo więcej, a zatrzymują go dopiero przeszkody skali decymetrów.
POLECAMY
Kąt główki równy 69,5° to wciąż nieczęsty widok wśród rowerów XC, a co dopiero graveli.
SPECYFIKACJA
Romet Aspre
cena: 2799 zł
Rama: aluminium 6061 X-lite
Przedni widelec: carbon, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze:Shimano HB/RH-RM35 (100x9 i 10x135 mm) / Alex Rims ATD550
Opony: Schwalbe G-One Performance Bite RG 700x40C...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!