Orbea Terra nigdy nie była rowerem wyścigowym i nie jest też takim w swojej aluminiowej wersji. To raczej rower "po prostu do jeżdżenia", ale powinien dobrze sprawdzić się też w bikepackingowych wyprawach - Terra posiada dodatkowe mocowania na tylny bagażnik na sakwy, idealne na dłuższe przygody. Dzięki hydroformowanej ramie i zoptymalizowanemu doborowi wymiarów rur, aluminiowa Terra, wg zapewnień producenta, daje komfort i kontrolę porównywalne z karbonowymi odpowiednikami.
W sprzedaży dostępne będą trzy modele aluminiowe.
Szutry od podstaw
Zarówno wersje karbonowe, jak i aluminiowe są wyposażone w punkty mocowania błotników i trzech bidonów, natomiast aluminiowe modele Terra posiadają specjalne punkty mocowania tylnego bagażnika, idealnego na długie wyprawy.
Dwa materiały do budowy ramy, jeden do budowy widelca
Nowe aluminiowe modele Terra są wykonane z hydroformowanego aluminium opracowanego przez Orbea. Podczas procesu projektowania inżynierowie określają kształt i grubość aluminiowych rur, aby zwiększyć ich wytrzymałość i odporność na niepożądane ugięcia skrętne. Aby zmniejszyć wagę, wiele rur jest cieniownych, dzięki czemu są lżejsze w środkowej części, z dala od naprężeń związanych z połączeniami i spawami.
W rowerach Terra z włókna węglowego i aluminium zastosowano kilka wspólnych technologii, między innymi widelec OMR z włókna węglowego wykonany w systemie monocoque. Podobnie jak w przypadku wersji karbonowych, widelec ten ma oferować najlepsze połączenie komfortu, dostatecznego prześwitu na opony i sztywności skrętnej.
Większe możliwości Terry
Dla poszukujących prędkości i wydajności na nierównych drogach, Terra dostępna jest na kołach 700c i z oponami o szerokości do 45 mm. Ci, którym zależy na komforcie i przyczepności, zwłaszcza w lekkim bikepackingu, mogą zdecydować się na koła 650B i opony 50 mm.
W przeciwieństwie do większości rowerów gravelowych, rama Terra w obu wersjach pozwala na zastosowanie szerokiego zakresu przełożeń i opon bez utraty prześwitu. Asymetryczny układ dolnych rurek tylnego trójkąta oznacza, że możliwy jest wybór dowolnego napędu w systemie 1x lub 2x (z mniejszą tarczą do 34 zębów).
Geometria dostosowana do warunków terenowych
Podobnie jak karbonowa Terra, również wersja aluminiowa jest dostępna w sześciu rozmiarach, od XS do XXL.
Obie wersje mają niemal identyczną geometrię, a każda z nich koncentruje się na precyzyjnym prowadzeniu i komforcie. Krótkie dolne rury tylnego trójkąta zapewniają przyspieszenie i prędkość, a nisko położony środek suportu będzie zapewniał stabilność i kontrolę na nierównym terenie. Reach Terry jest na tyle długi, aby można go było połączyć z krótkim mostkiem.
Więcej informacji na stronie dystrybutora rowerów ORBEA.