GIANT Defy Advanced 2 vs TCR Advanced 2 Disc

Rowery

Druga para, jaką poddaliśmy naszym badaniom, pochodzi z dużo niższej półki cenowej niż prezentowane wcześniej Canyony. I w tym przypadku zestawiliśmy ze sobą modele wyścigowy i długodystansowy, które można kupić za te same pieniądze.

Nie można bezpośrednio porównywać rowerów z obu testów, ale ciekawym jest prześledzenie odmiennych koncepcji projektowania rowerów stosowanych przez obie marki, szczególnie dobrze widocznych na przykładzie modeli endurance. Test Giantów przeprowadzony został w ten sam sposób, jak w Canyonów, przy udziale tej samej pary testerów. Analogicznie głównym celem było wykazanie różnic między dwoma modelami Gianta, a odniesienia do danych porównawczych pokazujące, jak ich cechy wypadają na tle rowerów konkurencyjnych, traktujemy jako wartość dodatkową.
 

Rozmiary: XS, S (rozmiar testowany), M, ML, L, XL; * mostek na -/+, podana wartość nie uwzględnia 27 mm (Defy) lub 44 mm (TCR) podkładek; ** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), 
masa kół gotowych do jazdy

 

Podobnie jak Canyony, również Gianty testowaliśmy w tym samym rozmiarze „S”. Zalecany jest do wzrostu od 165 do 175 mm, a do wyboru jest jeszcze jeden mniejszy oraz cztery większe rozmiary ram. W TCR wszystkie parametry zostały ustawione tak, aby wspomóc kolarza w osiąganiu maksymalnej efektywności. Krótki tył i bardzo niewielki rozstaw osi to świetna poręczność i manewrowość. Niska i długa rama o współczynniku pozycji 1,4 zapewnia dobrą aerodynamikę pozycji, ale jeszcze w zakresie akceptowalnym – także dla amatora. Wartość kąta główki i ciągu widelca zapewnia bardzo dobrą skrętność, ale bez narażania kolarza na zmaganie się z rowerem. TCR to kanon współczesnej wyścigówki i na jego tle Defy różni się w zasadzie wszystkim. Krótsza i wyższa pozycja o współczynniku 1,48 oznacza gorszą aerodynamikę, ale większą wygodę jazdy na dłuższych dystansach. Dłuższy tył, większy rozstaw osi kół oraz niższa wartość kąta główki to większa stabilność i spokojniejszy charakter prowadzenia. Krótko mówiąc, wszystko, czym powinien charakteryzować się rower typu endurance.


Wrażenia z jazdy

TCR oferuje wyciągniętą, wyraźnie nachyloną, pozycję. Jego kokpit możne znaleźć się ekstremalnie nisko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy