Nie można bezpośrednio porównywać rowerów z obu testów, ale ciekawym jest prześledzenie odmiennych koncepcji projektowania rowerów stosowanych przez obie marki, szczególnie dobrze widocznych na przykładzie modeli endurance. Test Giantów przeprowadzony został w ten sam sposób, jak w Canyonów, przy udziale tej samej pary testerów. Analogicznie głównym celem było wykazanie różnic między dwoma modelami Gianta, a odniesienia do danych porównawczych pokazujące, jak ich cechy wypadają na tle rowerów konkurencyjnych, traktujemy jako wartość dodatkową.

masa kół gotowych do jazdy
Podobnie jak Canyony, również Gianty testowaliśmy w tym samym rozmiarze „S”. Zalecany jest do wzrostu od 165 do 175 mm, a do wyboru jest jeszcze jeden mniejszy oraz cztery większe rozmiary ram. W TCR wszystkie parametry zostały ustawione tak, aby wspomóc kolarza w osiąganiu maksymalnej efektywności. Krótki tył i bardzo niewielki rozstaw osi to świetna poręczność i manewrowość. Niska i długa rama o współczynniku pozycji 1,4 zapewnia dobrą aerodynamikę pozycji, ale jeszcze w zakresie akceptowalnym – także dla amatora. Wartość kąta główki i ciągu widelca zapewnia bardzo dobrą skrętność, ale bez narażania kolarza na zmaganie się z rowerem. TCR to kanon współczesnej wyścigówki i na jego tle Defy różni się w zasadzie wszystkim. Krótsza i wyższa pozycja o współczynniku 1,48 oznacza gorszą aerodynamikę, ale większą wygodę jazdy na dłuższych dystansach. Dłuższy tył, większy rozstaw osi kół oraz niższa wartość kąta główki to większa stabilność i spokojniejszy charakter prowadzenia. Krótko mówiąc, wszystko, czym powinien charakteryzować się rower typu endurance. |
Wrażenia z jazdy
TCR oferuje wyciągniętą, wyraźnie nachyloną, pozycję. Jego kokpit możne znaleźć się ekstremalnie nisko...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!