Aby zrozumieć celowość tego rozwiązania, wystarczy przyjrzeć się samocentrującym systemom sterowania stosowanym w wielu innych pojazdach. Samocentrujące układy sterowania występują w samochodach, statkach czy samolotach. W przypadku rowerów dodanie centralnego punktu odniesienia i siły przeciwnej podczas kierowania daje wyraźne korzyści w prawie każdym aspekcie jazdy. Od zwiększenia stabilności przy różnych prędkościach i bardziej przewidywalnego prowadzenia, przez filtrowanie odchyleń przedniego koła i zmniejszenie zmęczenia rowerzysty, K.I.S może pomagać kontrolować poślizgi i minimalizować podsterowność. Na podjazdach może to przekładać się na zapobieganie uciekaniu koła i redukcję konieczności szarpania rowerem w celu utrzymania równowagi.
Zintegrowany z ramą system K.I.S. waży 110 g, a jedyną różnicą, jaką można zauważyć na rowerze, jest regulacja na górnej rurze. Z tego miejsca reguluje się naprężenie systemu, aby dostosować go do wzrostu, wagi, stylu jazdy i terenu.
System jest bezobsługowy: nie wymaga smarowania, czyszczenia ani wymiany żadnych ruchomych części, ponieważ został wykonany z materiałów o wysokiej wytrzymałości i jest chroniony wewnątrz ramy. Co więcej, wbudowany ogranicznik obrotu zapobiega nadmiernemu rozciągnięciu lub zepsuciu systemu w razie wypadku.
Jedynymi markami oferującymi ten system w swoich rowerach jest Canyon oraz Liteville (część rodziny Syntace). Canyon Spectral CF 8 K.I.S będzie debiutującym modelem wyposażonym w ten system. W Spectralu CF 8 K.I.S. znajdziesz również zawieszenie Performance Elite Foxa, napęd Shimano Deore XT, hamulce Shimano oraz niezawodne koła XM1700 od DT Swiss, obute w opony Maxxis.
Oprócz K.I.S., w roku 2023 zobaczycie kilka updatów w całej rodzinie Spectral, w tym nowy kolor i specyfikację flagowego Spectrala CFR.
Więcej informacji na canyon.com i w listopadowym wydaniu bikeBoard, gdzie Miłosz opisuje rezultaty testów systemu K.I.S.