Wciąż szybki, wciąż lekki ale do czego innego
Zaczęło się od idei, że cross country nie zawsze oznacza XCO. To również wyścigi w formule maratonu, nierzadko w terenie przypominającym najcięższe fragmenty wyścigów klasy Pucharu Świata, to również wyścigi etapowe, gdzie wciąż liczy się lekkość, ale i sprawność w trudnym terenie. Lux Trail miał być rowerem, który jest bardzo szybki i bardzo lekki, ale znacznie bardziej “zjazdowy” niż klasyczny Lux - stąd powstała w Canyon nowa kategoria “Downcountry”, której nowym reprezentantem stał się właśnie Lux Trail. Nowy Lux Trail z definicji jest rowerem wyścigowym, ale mniej nerwowym, pewniejszym i więcej wybaczającym, który pozwoli spędzać długie godziny w siodle podczas wymagających długich wyścigów.
Kinematykę Lux Trail odziedziczył po Luxie, w tym jego anti-squat, co daje nadzieję na naprawdę efektywne podjeżdżanie. To co odróżnia Luxa Traila od Luxa to cechy, które będą wspomagać pokonywanie przeszkód oraz zjazdy: kąt główki ramy wypłaszczony go 67,5 stopnia (jak na rower cross country to jest naprawdę płasko!), stosunkowo długi reach 480 mm w rozmiarze L, krótki mostek i szeroka kierownica.
Lekkość w kategorii 3
Wyprodukowanie lekkiej ramy nie jest wyjątkowym zadaniem, jednak wyprodukowanie lekkiej ramy, która spełnia kryteria wytrzymałościowe kategorii 3 testów wytrzymałościowych, czyli takich jakim poddawane są rowery trailowe (takie jak na przykład Neuron Canyona), to już jest coś. Rama Lux Trail waży 1,905 g w rozmiarze M, pozostawiono w niej tylny trójkąt z Luxa, w którym jednak pozbyto się jednego z przegubów w dolnej części trójkąta a zastąpiono go karbonowym tzw. flex pivotem. Pozwoliło to zaoszczędzić na wadze (nie ma łożysk i sworznia) bez utraty własności zawieszenia.
Jako że kinematyka Lux Trail została zaprojektowana tak, aby wywierać minimalny nacisk na łożyska i sworznie, można było w Luxie Trail zastosować ultralekki wahacz bez poświęcania jego trwałości. Przedłużka dampera została wykonana z tworzywa formowanego wtryskowo i wzmacnianego włóknem węglowym - znów zysk na wadze. Wreszcie, płaska krzywa dźwigni Lux Trail pozwala jeździć z niższymi ciśnieniami w damperze, co z kolei zwiększa niezawodność poprzez zmniejszenie naprężeń na ich uszczelkach.
Triple Phase Suspension
Trójfazowe zawieszenie po raz pierwszy zadebiutowało u Canyona w Senderze DH i od tego czasu zostało zaadaptowane we wszystkich MTB tego producenta. Trójfazowe zawieszenie oznacza delikatną pracę przy niewielkich nierównościach, stabilny środkowy skok i utwardzenie zawieszenia w końcowej fazie skoku przy naprawdę dużych uderzeniach.
Charakterystyczne cechy
• Karbonowa lekka rama we wszystkich modelach
• Skok 120 mm z przodu, 110 mm z tyłu
• Koła 29”
• Szeroka gięta kierownica 760 mm
• Dropper
• Szerokie opony 2,35” lub 2,4”
• Szerokie obręcze o wewnętrznej szerokości 30mm
• Widelce FOX 34 Step Cast lub RockShox SID 35 o skoku 120 mm
• Impact Protection Unit w ramie, czyli zabezpieczenie ramy przed uszkodzeniem jej przez kierownicę w momencie upadku
• Wewnętrzne prowadzenie linek w dodatkowej rurce (ogromne ułatwienie dla mechaników tych domowych i w warsztacie)
• Osie Quixle, pozwalające na demontaż koła bez użycia narzędzi
• Miejsce na dwa bidony w ramie już w rozmiarze S
• Prowadnica łańcucha o wadze zaledwie 3,7 g, która zabezpiecza łańcuch przed spadaniem z pojedynczej zębatki przy korbie
• Limit wagowy rider + rower 110 kg
Dostępne wersje
• Lux Trail CF 6
• Lux Trail CF 7
• Lux Trail CF 8
• Lux Trail CF 9 Emily Batty Edition
Więcej informacji na www.canyon.com