Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy

29 czerwca 2019

Bellelli B-Taxi

0 119

 

cena: 980zł, masa: 14,5 kg

Przyczepkę posiadam już od ponad roku. Wiedziałem, że kiedy tylko mój syn opanuje samodzielne siedzenie, to będę chciał z nim dzielić swoją rowerową pasję. Wybór sprzętu, który miał spełniać moje wymagania, nie był łatwy. Z jednej strony nie chciałem kupować najtańszej przyczepki za 300-400 zł składanej przez małe, chińskie rączki, dla której standardy bezpieczeństwa nawet nie zostały określone, a z drugiej wydanie kwoty znacznie przewyższającej wartość przyzwoitego górala również wydawało mi pozbawione sensu. Ostatecznie po długich poszukiwaniach postawiłem na model B-Taxi włoskiej firmy Bellelli. Sprzęt faktycznie jest „Made in Italy”, posiada także certyfikat „Geprüfte Sicherheit” wystawiony przez niezależną niemiecką instytucję TÜV SÜD. To dodatkowo upewniło mnie, że jego jakość wykonania będzie zadowalająca. Zdecydowałem się na zakup wersji jaskrawozielonej.

W komplecie od producenta otrzymujemy: składaną kabinę przyczepki, dwa koła w rozmiarze 20x1.75, chorągiewkę ostrzegawczą, zestaw odblasków przód/tył, czerwoną lampkę diodową na tył oraz instrukcję obsługi. Podłoga przyczepki to mocna, plastikowa skorupa z wyprofilowanym siedziskiem.

Wystające poza obrys wnętrza zderzaki chronią zarówno koła, jak i małych pasażerów. Do podstawy doczepiony jest aluminiowy stelaż z rozkładanymi ściankami i dachem. Materiał, z którego zrobiona jest kabina, sprawia wrażenie bardzo mocnego, to coś w stylu Cordury odpornej na ścieranie. Boczne ścianki to okienka z grubej, lecz elastycznej folii. Natomiast ścianka przednia składa się z dwóch warstw: dość gęstej siateczki i zakładanej na to takiej samej folii, gdy warunki do jazdy są mniej sprzyjające (deszcz lub wiatr). Wewnątrz, po bokach mamy dwie małe kieszenie, a z tyłu, na zewnątrz jedną dużą, do której możemy zapakować do 5kg dodatkowego bagażu. Oś koła montowana jest na zatrzask do podstawy i zwalniania jednym przyciskiem. Aby połączyć przyczepkę z rowerem, najpierw, pod szybkozamykaczem tylnego koła (dopuszczalne są rozmiary 26'' – 28''), montujemy dostarczony łącznik.

Spod kabiny wyciągamy pałąk, którego elastyczny koniec (gwarantujący stabilność nawet podczas wywrotki roweru) nakładamy na łącznik, a całość zabezpieczamy zawleczką. Cały montaż to tylko kilka chwil i możemy ruszać w drogę. Szybko się okazuje, że brak amortyzacji to jedna z głównych w...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy