Wrażenia z jazdy
Rzeczą, która rzuca się w oczy po zajęciu miejsca za kokpitem, jest przede wszystkim pokaźna długość górnej rury. Nie pociąga to za sobą jednak wyczynowej pozycji podjazdowej. Większość ciężaru ciała spoczywa na tylnym kole, co naturalnie przekłada się na konieczność dociążania przedniego koła, gdy zrobi się naprawdę stromo. Chcąc dodać nieco dynamiki do monotonnego podjazdu, na przeszkodzie może stanąć nadzwyczaj aktywne zawieszenie, które mimo blokady skoku w damperze nadal pozostaje pobudzone. Na płaskich ścieżkach pokonywanych w siodle, Hornet nie ma problemu z przyczepnością przedniego koła i łatwo zmienia kierunek jazdy. Kiedy nachylenie terenu zaczyna spadać, a sztyca zjeżdża w dół (chociaż jej skok jest zdecydowanie za małym do tego rozmiaru ramy), pozycja za kokpitem staje się obiecująca. Spora długość ramy zwiastuje rower raczej trudny do operowania, to jednak konserwatywny kąt główki okazuje się mieć niebagatelny wpływ na łatwość skręcania. Jak na rower tego kalibru można by przypiąć mu nawet łatkę „nerwowego”. Przy niskich i średnich prędkościach Hornet posłusznie podąża za ruchami jeźdźca, przez co łatwo jest przedobrzyć i wypaść poza granice przyczepności. Żadnego wyciągania z opresji, dostajesz dokładnie to, co zamówiłeś. Na szczęście podatność Horneta pozwala szybką kontrą zapanować nad sytuacją. Hamulce Magury charakteryzujące się fantastyczną modulacją wprowadzają nieco spokoju w rozbuchany charakter Wheelera. Przy większych prędkościach rower jest zdecydowanie bardziej stabilny, długie i szybkie łuki pokonuje z nieco większym spokojem. Wprowadzenie korekty do toru jazdy jest proste i intuicyjne. Na dużych stromiznach spora ilość miejsca za kokpitem daje komfort psychiczny, a sam rower zachowuje się całkiem przewidywalnie. Zawieszenie działa świetnie, jest po progresywnej stronie skali, jednak początkowe fazy skoku są bardzo żywiołowe. Mocniejsze uderzenia nie zamykają zawieszenia, przez co Hornet cały czas utrzymuje swoją geometrię.
POLECAMY

** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy
Wheeler dodał do swojej ramy parę progresywnych smaczków, co stworzyło całkiem ciekawą platformę. Choć zasięg ramy jest bardzo duży, to stromy kąt główki i całkiem krótka baza kół pozytywnie wpływają na dużą mobilność Horneta. Stroma podsiodłówka sprzyja smętnemu wdrapywaniu się na kolejne szczyty, nie wywołując jednocześnie bólu w krzyżach. Na uwagę zasługuje także krótki tylny trójkąt, który ma niebagatelny wpływ na skrętność roweru.


Sztywnością ramy Wheeler trochę przebija konkurencję, chociaż jak widać na wykresie, przy największych obciążeniach różnice w zasadzie się zacierają. Precyzja sterowania jest na przyzwoitym poziomie, ale wyniki sztywności kół bliższe są rowerom XC niż all-mnt, o enduro nie spominając. Jeżeli więc marzą Ci się długie dropy, ten element będzie wymagał upgradu.
Osprzęt
Rama: aluminium | Przedni widelec: Rock Shox Lyrik Ultimate, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2076 g) | Damper: Rock Shox Super Deluxe Ultimate | Koła: FUNN Fantom (15x110 i 12x148 mm) | Opony: Maxxis Minion DHF EXO+ 29x2.5WT i Maxxis Minion DHR II EXO+ 29x2.4WT | Korby: SRAM GX Eagle 32 z.
(170 mm) | Łożyska suportu: SRAM DUB | Kaseta: SRAM GX Eagle XG-1275 (10–50) 12-rz. | Łańcuch: SRAM GX Eagle | Przerzutka tył: SRAM GX Eagle | Manetki: SRAM GX Eagle | Hamulce: Magura MT5, tarcze Magura Storm-HC 203 mm | Kierownica: FUNN Kingpin, 785 mm | Wspornik kierownicy: FUNN Crossfire, 40 mm | Łożyska sterów: FSA Orbit No.42 1i1/8” – 1i1/2” | Wspornik siodełka: FUNN Updown 150 mm,...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!