Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rower 2020

15 września 2020

NR 43 (Wrzesień 2020)

Wheeler E-Hornet

0 357

Wrażenia z jazdy

Zachęceni pokaźną wartością zasięgu ramy, do testu zamówiliśmy rozmiar największy. Rower okazał się kolosalny, choć tylko na pierwszy rzut oka. Po zajęciu miejsca za kokpitem, przestrzen z przodu jest onieśmielająca, co nie oznacza przesadnie sportowej pozycji. Wręcz przeciwnie – jest bardzo wygodna i zapewnia poprawną kontrolę nad rowerem. Na podjazdach pozwala na całkiem efektywne pedałowanie bez pomocy silnika, oczywiście po uprzednim zablokowaniu dampera. Pomimo ogromnej bazy kół, E-Hornet jest dosyć mobilnym rowerem i poprawnie odpowiada na intencje rowerzysty. Ciasne nawrotki są zaskakująco łatwe, czego głównym powodem jest bardzo krótki tylny trójkąt. Duże koło z przodu i bardzo szeroka kierownica zapewniają dużo pewności i kontroli w aspektach związanych z przyczepnością. Problem pojawia się na stromiznach, gdzie wysoko umieszczony środek ciężkości, do pary z dobrze znaną nam grawitacją, zaczyna podnosić przednie koło. Gdy na bardziej stromym zakręcie pozwolimy sobie dołożyć trochę momentu za pomocą silnika, możemy być zaskoczeni. Obawy przed zdolnościami terenowymi testowanego roweru, z uwagi na jego masę i wielkość, były na szczęście przesadzone. W niektórych częściach roweru czuć małą sztywność – Lyrik ewidentnie sobie nie radzi z tą masą roweru, jednak ogólnie rower precyzyjnie czyta ruchy jeźdźca. Na długich zakrętach wystarczy przyjąć odpowiednią pozycję, a rower załatwi resztę. Masywność E-Horneta wzmacnia poczucie bezpieczeństwa, momentami można poczuć się jak pasażer tego pojazdu. Uczucie nie jest złudne, bo ilość przyczepności jest ogromna. Wynika ona na pewno z niezłego ogumienia, ale przede wszystkim ze świetnego zawieszenia obsługiwanego przez Rock Shoxy z linii Ultimate.

POLECAMY

Zestrojenie zawieszenia powędrowało w stronę wycieczkowego, nastawionego na komfort i przyczepność na małych nierównościach. Chętni na urywanie sekund na zjazdach nie będą zachwyceni, choć czułość zawieszenia wcale nie oznacza przelatywania przez cały skok na byle hopce. Wrażenie niekończącego się skoku jest oczywiście złudne, jednak nam nie udało się dobić zawieszenia nawet na ogromnych głazach. Szybkie, ciasne zakręty? No cóż, jeśli masz odpowiednią technikę i siłę w obręczy barkowej, żeby szybko złamać tego kolosa w zakręt, to będzie nawet fajnie. W przeciwnym razie musisz liczyć na hamulce Magury. Kanapowy charakter zawiasu niestety ogranicza chęci do harców w powietrzu. Aby wznieść się w powietrze, hopka musi być nakreślona grubym konturem, a rowerzysta powinien odpowiednio wcześnie zadbać o przygotowanie do startu, włącznie z kontaktem z wieżą kontroli lotów. W innym przypadku rower poradzi sobie sam, a jedynym śladem po hopce będzie dźwięk przelewającego się oleju w widelcu.

Geometria

19 999 zł | Wheeler Polska, www.wheeler.com 

Rozmiary: 40, 42, 46, 50 cm (rozmiar testowany); * podana wartość nie uwzględnia 20 mm podkładek; 
** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy

W rozmiarze 50 cm, wartość reach wynosi pokaźne 486 mm, co generuje wrażenie siedzenia w rowerze, a nie na rowerze. Stabilność roweru pogłębiono jeszcze płaskim kątem główki i dużym rozstawem kół. Im szybciej jedzie, tym jest stabilniejszy. Zastosowanie mniejszego koła z tyłu pozwoliło uzyskać krótki tylny trójkąt, przez co w zakrętach E-Hornet popisuje się nie lada zwrotnością. Górna rura nie jest przesadnie długa, co pozwoliło na uzyskanie wygodnej do podjeżdżania pozycji.

Oto przycisk do włączania zasilania umieszczony na dolnej rurze, którego szukaliśmy przez dobrych parę chwil.
Aby odpalić maszynę, trzeba go mocno przytrzymać przez parę sekund, co w warunkach błotnych może być mało przyjemnym doznaniem.
 Szyca Funn o skoku 150 mm działa bardzo płynnie i nie hałasuje.
Manetka jest wygodna, jednak przełącznik trybów jazdy uniemożliwia jej wygodne zamocowanie,
dlatego zawisła w połowie kierownicy. Gripy wygodne, przypadną do gustu fanatykom małych obwodów.
 Mały, czytelny, z jednym przyciskiem. To wciąż najlepszy ekranik spośród wszystkich systemów wspomagania jazdy.
Carbonowy kapsel sterów i takież podkładki pod mostkiem to wyraz dużego dystansu projektantów do ogólnego ciężaru E-Szerszenia.. 

 

OSPRZĘT

Rama: aluminium 6061 | Przedni widelec: Rock Shox Lyrik Ultimate | Damper: Rock Shox Super Deluxe Ultimate | Koła: FUNN Fantom AM35 (15x110 i 12x148 mm) | Opony: Maxxis Minion DHF EXO + TR 29x2,5WT / Maxxis Minion DHR II EXO+ 27,5x2.8” | Korby: Shimano XT FC-M8050 38 z. (175 mm) | Kaseta: SRAM CS-PG1230 (11–50) 12-rz. | Łańcuch: SRAM GX Eagle | Przerzutka tył: SRAM GX Eagle | Manetki: SRAM GX Eagle Single Click | Hamulce: Magura MT5,...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy