TREK Speed Concept SLR 9 eTAP

Rowery

W 2019 roku, czyli na ostatnich MŚ Ironman, które odbyły się zgodnie z planem, Trek był drugą najliczniej reprezentowaną marką, ustępując tylko Cervelo. Uwzględniając jednak, że Cervelo ma w ofercie kilka modeli ram triathlonowych, a Trek tylko, można zaryzykować tezę, że Speed Concept to najpopularniejsza triathlonówka wśród zawodników Pro.
Przynajmniej do niedawna tak było, ponieważ wyścig zbrojeń nie ma końca, rowery tri cały czas ewoluują, a ostatnie dwa lata to okres szczególnie dużych zmian. Powszechne zastosowanie hamulców tarczowych, jeszcze bardziej zaawansowana integracja, zmodyfikowane koła z szerszymi obręczami, a przy tym oczywiście dalsze udoskonalenia aerodynamiki, geometrii i dopasowania, to najnowsze tendencje, o których pisaliśmy już w poprzednim numerze przy okazji testu Canyona Speedmaxa CF 8 Disc (bB#11–12/2021). Wszystko to sprawiło, że dotychczasowa wersja Speed Concept, pomimo dużej popularności, nie wytrzymywała już porównania z najnowszymi modelami konkurencji. Czas był na zmianę.
 

 1. Trek od lat korzysta z profili lotniczych KVF, których ścięty, aerodynamiczny kształt zapewnia lekkość i sztywność konstrukcji oraz niezawodność przy wietrze bocznym. Rama zaprojektowana jest zgodna z regulacjami UCI i ma też swoją wersję do jazdy na czas (pozbawioną zintegrowanych schowków). Użycie do budowy kompozytu OCLV serii 800, najlepszego, jaki jest stosowany przez Treka, oraz precyzyjny proces projektowania sprawiły, że nowa rama jest nie tylko bardziej aerodynamiczna, ale także lżejsza o 180 g w porównaniu do poprzedniej wersji.  2. Tłumik drgań IsoSpeed, dzięki zawiasowi ukrytemu wewnątrz górnej rury umożliwia wspornikowi elastyczne ugięcie do tyłu, a tym samym zdolność wytłumiania wstrząsów generowanych przez tylne koło. Rozwiązanie, które Trek od dawna stosuje w rowerach MTB, szosowych i gravelowych w ramie triathlonowej, gdzie dominują sztywne profile aero, wydaje się szczególnie zasadne. Na potrzeby Speed Concepta stworzona została specjalna wersja IsoSpeed z osią wysuniętą dużo bardziej do przodu z uwagi na to, że pozycja na rowerze triathlonowym również jest znacznie bardziej przesunięta w kierunku środka ramy. Trek podaje, że dzięki IsoSpeed nowa rama ma o 30% większą elastyczność w porównaniu do poprzedniej wersji. 3. Pojemnik typu bento jest w pełni zintegrowany z górną rurą. Silikonowa pokrywa nie zaburza przepływu powietrza i pozwala na łatwy dostęp do jego zawartości. Pojemnik ma 18 cm długości, 4 cm szerokości Mie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy