Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

13 kwietnia 2021

NR 48 (Kwiecień 2021)

TREK Marlin 7

39

POLECAMY

1. Korby FSA mocowane są na tzw. pakiecie z osią na kwadrat. Rozwiązanie z poprzedniej epoki MTB, ale sprawdzone, skuteczne i trwałe, więc dla większości użytkowników Marlina niosące same zalety. Niższą sztywnością i wyższą masą w tym przypadku nie warto sobie zawracać głowy, bo są ledwie uchwytne. Na zdjęciu widać też, że linka tylnej przerzutki prowadzona jest cały czas w pełnym pancerzu, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem z punktu widzenia jakości działania napędu. 2. Przewody tylnej przerzutki oraz tylnego hamulca poprowadzone są wewnątrz przedniego trójkąta ramy. Jak widać na zdjęciu, po prawej stronie są dodatkowe dwa otwory umożliwiające poprowadzenie również przewodu do przedniej przerzutki oraz regulowanego wspornika siodła. 3. Rower ma zamontowaną przerzutkę Deore M5120, co pozwala obsłużyć kasetę z największą koronką 46 zębów. Przerzutka jest też wyposażona w hamulec wózka, element bardzo przydatny w rowerach MTB, szczególnie z napędem w konfiguracji 1x. 

Marlin 7 w Treku uważany jest za najwszechstronniejszy model w kolekcji. Nada się do pierwszych startów i nie będzie spowalniał nawet średniozaawansowanego użytkownika. Trek napchał w niego części, które zadowalają początkujących zawodników, ale rama sprytnie sytuuje kierownicę na wysokości, która nie przestraszy nawet początkującego. Także jej szerokość 740 mm jest uniwersalna – zarówno do zastosowań sportowych, jak i jazdy ścieżkowej czy turystycznej. Jak wykazały nasze pomiary, rama odznacza się dużą sztywnością, więc nie straszne są jej duże obciążenia. Sztywność układu sterowania jest optymalna i tylko koła wypadły poniżej średniej. Jednak wynik należy traktować wyłącznie jako sygnał ostrzegawczy, zachęcający do częstszej kontroli stanu kół przez użytkowników o masie znacznie wykraczającej ponad średnią lub jeżdżących szczególnie agresywnie. Amortyzator Judy w wersji sprężynowej jest niestety dość ciężki, ale oferuje 100 mm płynnego skoku, działającą regulację naprężenia wstępnego oraz mechaniczną blokadę skoku. Brakuje tylko regulacji tłumienia powrotu. W napędzie zestawienie kasety 11–46 z malutką zębatką 28 z. z przodu sprawia, że Marlin dysponuje bardzo mocnymi przełożeniami na podjazdy. Jednak w takiej konfiguracji przeciętnemu użytkownikowi będzie trudno rozpędzić się na płaskim powyżej 30 km/h. Można to zmienić, stosując większą zębatkę z przodu 30 lub 32 z. Hamulce MT200 dysponują wystarczającą mocą w zwykłej jeździe po umiarkowanie pofałdowanym terenie. Chcąc zwiększyć ich skuteczność, warto zmienić przednią tarczę na rozmiar 180 mm.
Marlin z powodzeniem może się też sprawdzić w turystyce lub codziennym commutingu, dzięki temu, że rama umożliwia zamocowanie bagażnika, a także nóżki, a wspornik kierownicy dzięki systemowi Blendr – łatwy montaż dodatkowego osprzętu, takiego jak oświetlenie czy licznik. 
 

Rozmiary: 27....

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy