Trek Émonda ALR 5

Rowery

ALUMINIUM MOŻE
BYĆ SEXY

Wrażenia z jazdy

Pozycja w górnym chwycie jest wyraźnie rozciągnięta, co wynika zarówno z geometrii samej ramy, jak i sporego zasięgu kierownicy. Jest niska, efektywna w napędzaniu, wybitnie sprzyja wstawaniu z siodła na sprintach i podjazdach, a dzieje się to tak naturalnie, że nawet nie zauważasz, kiedy już ciśniesz na stojąco. Kompaktowa kierownica nie ma dużego przegłębienia, jednak przy tak niskiej główce w dolnym chwycie pozycja jest mocno zagięta. Bez wątpliwości jest bardzo aerodynamiczna, jednak jeżeli dla kogoś okaże się zbyt radykalna, to ma problem, bo przy tylko jednej podkładce pod mostkiem niewiele można zmienić. Wyniki badań pokazują, że sztywność ramy jest raczej przeciętna, szczególnie przy większych obciążeniach. W praktyce jednak nawet dla bardziej zaawansowanych amatorów, sztywność ramy nie będzie stanowiła problemu, bo przy generowanej mocy rzędu 600–700 W, a każde depnięcie przekłada się momentalnie na przyspieszenie bez żadnych wyczuwalnych strat w dynamice. Bardzo łatwo wręcz przychodzi dokładanie kolejnych watów i przyspieszanie, najlepiej odczuwalne przy niższych prędkościach oraz na bardziej stromych podjazdach. Słabiej natomiast jest z u...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy