Dołącz do czytelników
Brak wyników

TRC DryJack 29x2,1”

Artykuł | 17 września 2021 | NR 53
0 36

Cena: 35,90 zł, Masa: 930 g
Twardość mieszanki: 70 ShA
Tora Zajdel II, www.tora-zajdel.com.pl

Tak, mnie też test opony za te pieniądze zbił z tropu. Ale właśnie po to przesłano je nam do testu, gdyż patrząc na parametry, pewnie niewiele osób, które nie chcą akurat w tym momencie kupić opony za 36 zł, chciałoby się dowiedzieć, jak działają. Bo przecież wszyscy wiedzą, jak jeździ się na oponach za 36 złotych. Czyżby?
Z dużym zaskoczeniem przyjąłem, jak dobrze zakłada się na obręcz. Nie jest zbyt luźna i wszystkie cztery sztuki, które zakładaliśmy, wchodziły z tym samym oporem. Co więcej, każda opona nasunęła się na obręcz równo i bez trzasków, dyskretnie informując o gotowości, pykając dwa razy. Dokładnie tak, jak opony z jednym zerem więcej na metce. Po ułożeniu się, zaobserwowaliśmy bardzo okrągły profil balona. Na obręczy o wewnętrznej szerokości 30 mm balon jest szerszy niż klocki i mierzy 53 mm. Producent podaje dość wysokie wartości optymalnego do jazdy ciśnienia. W szczytowym (60 PSI) opona jest zdecydowanie za twarda do jakiegokolwiek zastosowania, dlatego zaczęliśmy od minimalnego (40 PSI), żeby w trakcie testu sukcesywnie obniżać ciśnienie do 20 PSI włącznie.
Badanie twardości mieszanki, jakie przeprowadziliśmy, wykazało 70 punktów w skali Shorea, co ustawia ją na czele przebadanych przez nas. Bieżnik uformowano w bardzo niskie klocki. Na czole klocki mają zaledwie 1,9 mm wysokości i są stosunkowo rzadko rozrzucone. Bieżnik gęstnieje bliżej skrajów opony, a i klocki są tam wyższe, osiągając 3 mm. 
 

POLECAMY


To mało i w naszych rankingach sytuuje DryJacka bardzo blisko semislików. 
Sprytny kształt klocków, twarda mieszanka bieżnika, a przede wszystkim oplot niezwykle obniżają opory toczenia. Co najważniejsze, opory nie zwiększają się wraz z obniżeniem ciśnienia. Opona jest nadspodziewanie – i nie tylko w swojej klasie cenowej – nośna, czyli lekko „idzie” i wykazuje się ponadprzeciętnym komfortem. Aż szkoda, że jest na drut a nie linkę aramidową, bo spróbowalibyśmy uszczelnić ją na mleku. Uważamy, że pokazałaby się z jeszcze lepszej strony. Jakość płótna, czyli oplot, jest znakomita i mógłbym porównać ją do wielu znacznie droższych opon uznanych marek. Dzięki temu amortyzacja, jaką proponują opony, jest znakomita, a dzięki precyzji wykonania stopki nawet przy ciśnieniu rzędu 20 PSI opona jest stabilna na obręczy. Solidna masa sprawia też, że ścianki boczne nie poddają się łatwo wygięciom na boki, co pozwala dość...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy