Supercaliber 9.8

Rowery

Wrażenia z jazdy

O tej maszynie było już głośno ok półtora roku temu, ale w sprzedaży jest od niedawna. Jest to bardzo wyczekiwany model, nie tylko dlatego, że gdyby nie sytuacja na świecie, to miał mieć olimpijski chrzest, ale również dlatego, że Trek do tej pory nie miał rasowego fulla do XC. 
Już pierwsze kilometry pokazują, że Supercaliber trochę zmienia dotychczasowe standardy Treka, jeśli chodzi o geometrię. Pozycja w porównaniu do modelu Procaliber czy innych modeli MTB tej marki jest krótka. Obniżono ją, ponieważ nawet w rozmiarze „L” główka ma jedynie 90 mm, a kokpit można ustawić poniżej 950 mm i to zapewnia efektywność na bardzo wysokim poziomie. W płaskim terenie zablokowane zawieszenie praktycznie w ogóle nie pracuje, dzięki czemu każdy wat idzie w napędzanie roweru. Konstruktorzy Supercalibra, tworząc zawieszenie IsoStrut, postanowili zastosować tylko 60 mm skoku. Wahacz stanowi jeden element, a elastyczność rurek tylnego trójkąta jest wykorzystana do amortyzacji i zwiększa sportowy charakter pracy zawiechy. Jak to działa? Z pewnością nie wszyscy je pokochają. Ale na podjazdach nikt nie będzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy