Specialized Turbo Levo FSR

Rowery

Wyjdźmy od tego, co działo się, zanim rozpoczęło się lądowanie w Puli, małym chorwackim lotnisku na Istrii. Dawno nie przeżyłem takich turbulencji skakania po fotelach i panicznego usadzania pasażerów przez obsługę pokładową. Nie widziałem, co działo się za oknem, bo mi zasłaniali, ale błyskało się jak diabli i najpierw trochę polataliśmy nad półwyspem, żeby po jakiejś pół godzinie wreszcie wcisnąć się w kolejkę oczekujących na lądowanie samolotów.

Kiedy pilot postanowił tuż nad ziemią odwinąć kilkukilometrowego whipa, lekko mnie zemdliło i przyłożyliśmy w ziemię jak wór z ziemniakami. A potem, jak to powiedział Sean Estes szef marketingu Speca podczas przywitania nas: Sky was on fire. Takiej burzy jeszcze nie widziałem. Waliło jak jasny piorun, a całe niebo było nasycone elektrycznością. Duch Nikoli Tesli pochodzącego z nieodległych okolic cieszył się aż mu w grobie włosy stawały dęba.

Prawdziwie żywiołowe rozpoczęcie prezentacji elektryzującej premiery.

Wyjdźmy od tego, co działo się, zanim rozpoczęło się lądowanie w Puli, małym chorwackim lotnisku na Istrii. Dawno nie przeżyłem takich turbulencji skakania po fotelach i panicznego usadzania pasażerów przez obsługę pokładową. Nie widziałem, co działo się za oknem, bo mi zasłaniali, ale błyskało się jak diabli i najpierw trochę polataliśmy nad półwyspem, żeby po jakiejś pół godzinie wreszcie wcisnąć się w kolejkę oczekujących na lądowanie samolotów.

Kiedy pilot postanowił tuż nad ziemią odwinąć kilkukilometrowego whipa, lekko mnie zemdliło i przyłożyliśmy w ziemię jak wór z ziemniakami. A potem, jak to powiedział Sean Estes szef marketingu Speca podczas przywitania nas: Sky was on fire. Takiej burzy jeszcze nie widziałem. Waliło jak jasny piorun, a całe niebo było nasycone elektrycznością. Duch Nikoli Tesli pochodzącego z nieodległych okolic cieszył się aż mu w grobie włosy stawały dęba.

Prawdziwie żywiołowe rozpoczęcie prezentacji elektryzującej premiery.

Szwajcarska komórka badawczo wdrożeniowa została uruchomiona w 2011 roku i w sumie nad projektami Turbo-e Bikes pracuje tam 19 osób. Na ich czele są Dominick Gayer, wynalazcy i inżynierowie Marco Sonderegger oraz Jan Talavasek. Ale oprócz nich, wielu ludzi zaangażowanych jest w prace w USA i Azji. Gayer powiedział: Tworzymy globalny zespół. 30–35 ludzi pracuje nad rozwojem Specializedów ze wspomaganiem elektrycznym. Pierwsza generacja jest wciąż wiodącym rowerem FS na rynku, ale poczyniliśmy zmiany. Wyciągnęliśmy wnioski, które wypłynęły podczas projektowania Stumpjumpera (test w bB#8/2015) i przełożyliśmy na rozwój Levo. Dlatego druga generacja jest bardziej smukła, sztywniejsza, sposobniejsza i dużo bardziej zabawowa niż dotychczas. Udało nam się znacząco odchudzić dotychczasową ramę i silnik, żeby uczynić ten rower jednym z najlżejszych, jeśli nie najlżejszym w ogóle, FS eBike na rynku.

Dla mnie najciekawsza informacja dotyczy całkowitej zmiany w patrzeniu na pozaelektryczny aspekt tego roweru. Potwierdził to Sonderegger, mówiąc, że koła 29” przewyższają swoim potencjałem 6Fatty i choć nowe Levo pozwala zainstalować koła 650Bx2,8” lub nawet 3”, to...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy