Wrażenia z jazdy
Specialized szczyci się tym, że inspiracją dla kształtu ramy nowego Roubaix był Venge. Testy w tunelu aerodynamicznym wykazały, że pod względem aerodynamiki Roubaix wypada lepiej niż Tarmac SL6, a przy tym jego rama waży dla rozmiaru 56 cm poniżej 900 g, czyli jest lżejsza niż Venge. Już te parametry jednoznacznie wskazują, że nowy rower to maszyna wyścigowa, a system amortyzacji, w jaki została wyposażona, ma służyć szybszemu pokonaniu trudnych odcinków trasy z mniejszym obciążeniem organizmu zawodnika. Głównym elementem systemu amortyzacji jest Future Shock, czyli sprężynowy amortyzator z hydrauliczną kontrolą zarówno tłumienia kompresji, jak i powrotu, znajdujący się w rurze sterowej widelca. Tłumik amortyzuje bezpośrednio kokpit, co jest zgodne z filozofią Specialized „izolujemy kolarza, nie rower”, i w ten sposób ma unikać negatywnego wpływu na sztywność układu sterowania. Wykazały to nasze pomiary, a także potwierdziły wrażenia z jazdy. Jakość amortyzacji, jaką oferuje Future Shock, można porównać z tą, jaką zapewania opona o dużej objętości (naprawdę dużej – minimum 45C!) pracującej przy niskim ciśnieniu.
1. Tłumik Future Shox to osobny element wsuwany do rury sterowej widelca. Średnica mocowania mostka jest mniejsza niż standard, dlatego bezpośrednio zgodny jest z nim tylko specjalnie dopasowany wspornik S-Works Future Stem, dostępny ze wznosem 6° i długości w zakresie 70–130 mm. Ale w zestawie z rowerem pojawia się tuleja redukcyjna pozwalająca przykrę...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!