Producent z Morgan Hill podstanowil odświeżyć swój flagowy model do agresywnej górskiej jazdy - Enduro.
Tym razem postawiono na solidną kurację sterydową. Enduro 2020 urosło, stało się bardziej agresywne a ideą , która przyświecała konstruktorom była osiągnięcie maksymalnej prędkości.
Rama
Specialized nie daje wyboru w kwestii budulca ramy, Przynajmniej na razie będą dostępne tylko wersje carbonowe wykorzystujące technologię Rider-First™ w której układ włókien jest tak zaprojektowany, że rama w każdym rozmiarze posiada te same parametry sztywności. Wersja S-Works będzie o 250 gramów lżejsza. Całkowice przeprojektowano układ zawieszenia, zniknął X-Wing Design na rzecz prostej górnej rury. Mocowanie dampera przeniesiono w dół, bliżej suportu wzorując się na konstrukcji Demo - zjazdówki Speca.
Główna oś obrotu znajduje się teraz bardziej z przodu a wektor ruchu wahacza skierowany bardziej do tyłu. Ma to zapewnić mniejszą utratę prędkości po najeździe na duże przeszkody. Rama zapewnia 170 mm skoku, kinematyka zawieszenia jest teraz bardziej progresywna , anti-squat wzrósł o 40% względem poprzednika - jak zapewnia producent. Specialized będzie poddawał dampery fabrycznemu tuningowi RX Tune.
Geometria
Zmiany w geometri są znaczące i jak najbardziej zgodne z najnowymi trendami. Wysokość ramy obniżono aby wydłużyć rozstaw osi. Dzięki bardzo niskim podsiodłówkom możliwy jest wybór rozmiaru kierując się wartością reachu a nie długością masztu podsiodłowego. Dostępne będą 4 rozmiary, gdzie w najmniejszym S2 zasięg ramy (reach) ma wartość 437 i kończy się na imponujących 511 dla największego rozmiaru S5. Kąt główki jest regulowany mimośrodem przy damperze i w najniższym...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!