Spark 900 Tuned jest doskonały do użytku na trasach flow i w ośrodkach ścieżkowych jako all mountain dla ludu (zamożnego). Ale dopiero dziś wiem, że Pascal Ducrot, wiceprezes Scotta, nie powiedział mi wówczas wszystkiego na temat kierunków rozwoju ich produktu, ponieważ Lumen, nieodrodny syn Sparka wspomagany mikromotorkiem TQ, był już wówczas w zaawansowanym stadium projektowania.
Postęp, jaki odnotowujemy od 2021 r., związany jest z wprowadzeniem silnika, który ma 50 Nm momentu obrotowego, waży 1,85 kg i ma średnicę zaledwie 8 cm. Andi Ziegler, EMTB Product Manager w Scotcie, przy dość swobodnej kolacji z okazji premiery prasowej Lumena, powiedział mi, że w chwili premiery Sparka był już dawno umówiony na dostawę systemu TQ, więc zespoły Charlesa Moroau odpowiedzialnego za projekt wyścigowego fulla XC oraz Victora Vallsa – Head of E-Bike Engineering w Scott odpowiedzialnego za projekt elektryfikacji tej platformy na potrzeby Lumena koordynowały swoje prace, żeby z „jednej formy” wyciągnąć dwa ciasta i calzone z parmeńską szynką, i tort z bitą śmietaną. Do tego stopnia, że projekt sterów o zmiennej geometrii kąta główki w Sparku przewidywał przewleczenie także kabla do sterowania wspomaganiem. Jak sięgnę pamięcią do premiery w Leogangu, mam wrażenie, że któryś z inżynierów coś o tym chlapnął, a ja zignorowałem jego słowa, nie rozumiejąc kontekstu.
Gdzie
We włoskim Massa Marittima istnieje sieć kapitalnych ścieżek i tras rowerowych. Jak zawsze, żeby powstawały, potrzebny jest katalizator. Nazywa się Thomas Frischi Frischknecht, ówczesny trener i mentor młodziutkiego Nino Schurtera pojawił s...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!