Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady

20 października 2020

NR 44 (Październik 2020)

Rowerowe przekąski

18

Jesień kojarzy mi się z długimi wycieczkami rowerowymi, na które nie trzeba zabierać za wiele prowiantu. Dlaczego? Wystarczy rozejrzeć się dookoła i zebrać owoce. Jabłka, gruszki, śliwki, maliny, ostrężyny… żyć, nie umierać! Ostatnio ciągle z treningu przyjeżdżam obładowana pysznymi owocami, które oczywiście można wykorzystać w kuchni, na przykład do śniadania czy smoothie.

 

POLECAMY

Owsianka migdałowa z miodem i gruszką

Tradycyjna potrawa każdego sportowca w jesiennej odsłonie. Słodka gruszka w otoczeniu migdałów każdemu przypadnie do gustu. Gruszki jako jedne z nielicznych owoców zawierają jod, który pozytywnie wpływa na pracę tarczycy, a także bor, pierwiastek wspierający pracę mózgu. Migdały z kolei są skarbnicą wapnia i magnezu, szczególnie wapnia i magnezu. Zawierają spore ilości witaminy E i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Są pomocne w walce z wysokim cholesterolem i stabilizują poziom cukru we krwi.

Mleko migdałowe 220 g 1 szklanka 37 kcal
Płatki owsiane  80 g 8 łyżek 293 kcal
Migdały w płatkach 15 g 3 łyżeczki 86 kcal
Gruszka 200 g 1 duża sztuka 82 kcal
Miód  10 g  1 łyżeczka 32 kcal

Sposób przygotowania: mleko zagotować, wsypać płatki owsiane i całość gotować 3 minuty. Gotową owsiankę przelać do miseczki, dodać pokrojoną na kawałki gruszkę, polać miodem i posypać płatkami migdałów.

Muffinki z cukinią

Moje ulubione muffinki. Często robię je w ciągu roku, zwłaszcza że cukinia nadaje się niemalże do wszystkiego. Od sierpniowych zbiorów cukinii wykorzystuję ją do końca roku i trzymam przez te kilka miesięcy w piwnicy. Czy na grilla, czy do kurczaka, czy do muffinek/koktajli – cukinia jest dobra do wszystkiego! Lekkie i wilgotne muffinki można spokojnie zabrać ze sobą na rowerową wyprawę i zjeść podczas postoju. Dostarczą nam długo uwalnianych węglowodanów i odrobiny białka, a przy tym są wspaniałą odskocznią od kupnych, wysokocukrowych batonów. Ponadto cukinia jest niskokaloryczna (tylko 15 kcal na 100 g!), zawiera witaminę C, karotenoidy, witaminę K, kwas foliowy, a nawet cholinę!

Jajka 100 g 2 sztuki  120 kcal
Syrop klonowy 20 g 2 łyżki 52 kcal
Mąka ryżowa/owsiana/gryczana 30 g 3 łyżeczki  115 kcal
Cukinia 100 g 1/3 sztuki 13 kcal
Jabłko 100 g 1 mała sztuka 46 kcal
Kakao w pr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy