Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

13 kwietnia 2021

NR 48 (Kwiecień 2021)

ROMET Mustang M6

191

Wrażenia z jazdy

Mustang M6 ma stonowaną, dyskretną grafikę i w odróżnieniu od swojego spalinowego imiennika nie stara się za wszelką cenę rzucać w oczy. Nie znaczy to, że jest nijaki. Staranne malowanie i ciekawe kształty rur cieszą oko, ale nie są nachalne. Projektanci odpowiedzialni za stronę graficzną i konstrukcję najwyraźniej mieli podobne preferencje, bo model ten jest spokojnym rowerem o przewidywalnym charakterze, który zyskuje przy bliższym poznaniu. Rama w rozmiarze 19” jest długa, a jej kąty sprzyjają jeździe z wolniejszą kadencją, preferując silnych, cięższych rowerzystów. Gwałtowne przyspieszenia nie są mocną stroną Mustanga, oprócz geometrii nie zachęcają do tego ciężkie koła i opony o sporych oporach toczenia. W terenie rower zachęca do trzymania tempa, a przyspieszać najlepiej na nim łagodnie, nie marnując energii na szarpanie się z ciężkimi kołami. Mustang bardzo miło zaskoczył mnie na zjazdach. Amortyzator spisywał się dzielnie, opony zapewniały dobrą trakcję, a geometria dawała spory komfort nawet na stromych ściankach i ostro zmieniających kierunek ścieżkach. Sztywność kokpitu i szeroka kierownica pozwalały na precyzyjne sterowanie. Na podjazdach było ciut gorzej. Po pierwsze: masa, po drugie: łagodny kąt rury podsiodłowej. Mimo tego Mustang dzięki dobrej trakcji opon i geometrii, dzięki której rower posłusznie jedzie tam, gdzie chcemy, potrafi pokonać całkiem wymagające podjazdy.
 

POLECAMY

1. Manetka SLX to rodzynek w wyposażeniu Mustanga, który ma korzystny wpływ na działanie napędu. 
2. ... gdyby tu było jeszcze widać oś w standardzie Boost... 
3. Rury ramy mają ciekawe, organiczne kształty i rzadko dziś spotykany kolor, co pomoże Mustangowi wyróżnić się w stadzie podobnych do siebie rowerów. Bidon Fidlocka chociaż bardzo dobrze komponuje się kolorystycznie, nie należy do standardowego wyposażenia roweru.
 

Rozmiary: 17”, 19” (rozmiar testowany), 21”; * mostek na -/+, podana wartość nie uwzględnia 10 mm podkładek; ** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy

 

Wartości obu kątów ramy mają trochę niższe wartości niż wynosi standard dla współczesnych maszyn XC i ma to wpływ na zachowanie roweru. Pozostałe parametry niczym nas nie zaskakują – zasięg ramy, długość rury górnej, wysokość suportu są typowe dla średniej klasy hardtaili XC.


 


Ciężkie koła na szczęście są sztywne i przewyższają pod tym względem konkurencję. To wiadomość, która może zainteresować cięższe osoby, dla których lekkie koła są zbyt wiotkie. Podatność na wyginanie ramy spowodowana pedałowaniem jest na dobrym poziomie, a sztywność kokpitu jest wyższa niż innych referencyjnych rowerów, zapewniając precyzyjne sterowanie.

Osprzęt

Rama: aluminium 6061 X-lite | Przedni widelec: Rock Shox 30 Silver, stalowa rura sterowa (2389 g) | Piasty / Obręcze: Shimano HB-TX505 i SLX FH-M7000 (9x100 i 9x135 mm) / aluminiowe | Opony: 
Michelin Country Grip’R 29x2.1” (730 g, dętka 206 g) | Korby: Shimano Deore FC-M5100 32 z. (175 mm) | Łożyska suportu: Shimano BB-MT800 | Kaseta: Shimano Deore CS-M5100-11 (11–51) 11-rz. 
| Łańcuch: Shimano CN-HG601 | Przerzutka tył: Shimano Deore FD-M5100-SGS | Manetki: Shimano SLX SL-M7000-11 | Hamulce: Shimano BL-MT200, tarcze Shimano SM-RT10 160 mm | Kierownica: Romet, 720 mm | Wspornik kierownicy: Romet, 90 mm | Łożyska sterów: 1i1/8” | Wspornik siodełka: Romet, 350x31,6 mm | Siodełko: Selle Italia X-Base

Mustang M6, biorąc pod uwagę cenę, oferuje dość sporo, bo napęd 1x11 z kasetą 11–51 zębów oraz korbą z 32-zębową tarczą. Elementy napędu to mieszanka Deore i SLX, w której manetki są z wyższej grupy. Naszym zdaniem ma to większy, pozytywny wpływ na działanie napędu niż najczęściej stosowany zabieg, czyli tylna przerzutka z wyższej grupy. Hamulce, choć z dość niskiej półki, są wystarczająco mocne, aby w większości sytuacji do hamowania wystarczył jeden palec. Jedynie długie zjazdy pokonywane z ciągłym użyciem hamulców powodowały odczuwalny spadek ich siły, ale nigdy kosztem kontroli nad rowerem. Koszt napędu spo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy