Dołącz do czytelników
Brak wyników

Pro-X sakwa pod ramę i Kenda Hellkat Pro AGC

Artykuł | 19 listopada 2019 | NR 36
22

Cena: 220 zł; Masa: 1232 g (29 x 2,4”)
Aljot, www.aljot.pl
 


W nomenklaturze producenta skrót AGC oznacza advanced gravity casing, czyli najcięższą wersję oplotu, niektórzy jednak rozwijają ten skrót jako Aaron Gwin Casing. To dlatego, że model Hellkat jest używany przez Amerykanina, a także przez Micka i Tracey Hannah reprezentujących Polygon UR Team w zjazdowym pucharze świata. Hellkat Pro w wersji AGC to iście pancerna opona, a producent wyposażył ją w wiele patentów mających na celu ochronę przed przebiciami. Iron Kloak Belt to wzmacniający pasek umieszczony pod czołem bieżnika, chroniący przed przebiciami. Vector Shield to pasek z włókien aramidowych chroniący ściankę boczną przed rozcięciem. Ponadto stopka opony wzmocniona jest szerokim na 20 mm paskiem kevlaru, zwanym apex, chroniącym przed przycięciem typu snake bite i usztywniającym oponę podczas agresywnej jazdy. Tak mocna konstrukcja sprawia, że oponę trudno osadzić na obręczy i wymaga to umiejętności oraz użycia dużej siły. 
Na test opon Hellkat wybraliśmy się na kamieniste trasy w Finale Ligure. Mieszanka występująca w wersji AGC ma dwie twardości – z bardzo miękkiej i superprzyczepnej gumy wykonane są klocki bieżnika, twardsza stanowi podstawę opony. Generuje to niesamowitą przyczepność na skalistym i twardym podłożu. Również na śliskich i pylistych ścieżkach, takich jak Kill Bill, miękkie klocki boczne wgryzają się w podłoże, zapewniając trzymanie, jakiego nie spodziewamy się w tych warunkach. Podwójne klocki czołowe sprawiają, że opona świetnie hamuje, a umieszczone szerzej mniejsze klocki pośrednie i bardzo agresywne boczne stabilizują rower we wszystkich fazach skrętu. Podczas tygodniowych testów w Finale nie udało mi się doprowadzić opon Kenda do limitu przyczepności, rzadko zdarzają się niekontrolowane uślizgi i sama guma wzmacnia poczucie pewności jadącego.Oponę testowaliśmy w suchych warunkach, jednak otwarta konstrukcja bieżnika i supermiękka mieszankach sugerują ponadprzeciętne właściwości podczas jazdy po mokrym. Na asfaltowych dojazdówkach Hellkat Pro generuje dosyć duże opory toczenia, co jest oczywiste, biorąc pod uwagę miękkość bieżnika. Dlatego nie polecamy jej tym, którzy kręcą sporo kilometrów po asfalcie. Wspomniana miękkość znajduje swoje odbicie w trwałości – opona zużywa się bardzo szybko i jej trwałość oceniamy na góra jeden sezon. Podsumowując, jest to świetna opona dla użytkowników jeżdżących agresywnie i po ciężkich trasach – pancerna konstrukcja pozwala zrezygnować z wkładek lub pianek, przyczepność i osiągi ucieszą też osoby startujące w zawodach. Hellkat Pro dostępny jest też w trzech innych rodzajach oplotu i mieszanki: ETC (e-bike), AEC (enduro) i ATC (trail). 
 


Cena: 91 zł; Masa: 203 g; Wymiary: 380 x 130 (215) x 60 mm
Aljot, www.aljot.pl
 


Sakwa uszyta jest z poliestru 1500, który zapewnia jej nie tylko dużą odporność mechaniczną, ale także wysok...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy