Nowy Canyon Torque 29", 27,5" i mullet

Rowery

Torque od Canyona to rower typu freeride/enduro. Skoki, dropy, gapy, długie loty - do tego służy. W sezonie 2022 nowy Torque to nie jest po prostu Torque - mamy zatem Torque 29", Torgue 27,5" i Torque mullet, na wypadek gdyby ktoś w środowisku zapytał "Przepraszam, a jest może...". Dlatego, aby był pełny komplet, modele Torque występują dodatkowo w wersjach AL i CF, czyli alu i karbon. 

 

 

 

Macie już dość? Nie? No więc w nowym Torque wszystko się zgadza: jest bardziej płaski kąt główki ramy, stromsza rura podsiodłowa, większy reach, większa baza kół, krótki tył i widelec z mniejszym offsetem. Tak jak każdy się spodziewał. To, co jest nowe w podejściu, to możliwość wyboru rozmiaru kół, oczywiście nie na parkingu przed jazdą, ale podczas zakupu. 

Każda z wersji (29", 27,5" i mullet) to zalety (i wady) każdego z rozwiązań. 

Mamy więc szybką i pewną, ale za to mniej zwrotną 29". Jest 27,5" ze swoją trochę niegrzeczną naturą: żwawy, precyzyjny, skory do szaleństw. I jest i Quasimodo mullet - trochę dziwny, ale za to z wyjątkowym charakterem. "Interesy z przodu, impreza z tyłu" brzmi hasło mulleta - przejeżdża przez wszysko i jeszcze potrafi się bawić. 

 

 

 

 

Jak radzi sobie na nim Tommy G, czyli Thomas Genon, widać na załączonym obrazku. 

 

 

Jak my poradziliśmy sobie z tym potworem i czy nam się spodobał, napiszemy w jednym z wiosennych wydań bB. 

 

Ile Torque ma skoku?

Wszystkie modele Torque 29” mają 170 mm z przodu i 170 mm z tyłu

Wszystkie modele Torque 27.5” mają 180 mm z przodu i 175 mm z tyłu

Modele Mullet mają 170 mm z przodu i 175 mm z tyłu.

 

 

 

 

Torque 2022

Cała linia to 6 modeli w kilku wersjach kolorystycznych:

• Torque 5

• Torque 6

• Torque CF 7

• Torque CF 8 (Mullet)

• Torque CF Fabio Wibmer (Mullet)

• Torque CF 9

 

 

 

 

Specyfikacja w poszczególnych modelach kształtuje się następująco:

 

 

 

Geometria

 

 

 

Co nowego?

Nowe ramy, zrówno wersje CF jak i AL ważą ok 200 gramów mniej od swoich poprzedników. 

W wersji CF możliwość zmiany geometrii poprzez przestawienie Flip Chipa w tylnym trójkącie (różnice w geo wyszczególniono w tabeli powyżej w zależności od ustawienie Flip Chipa - pozycja LO lub HI)

Trój fazowe zawieszenie, czyli wygładza małe nierówności, tłumi większe, i progresywnie utwardza się przy naprawdę dużych uderzeniach. 

Anti-sqaut, czyli pozwala na agresywne pedałowanie.

Podwójnie uszczelnione łożyska.

Wewnętrzne prowadzenie kabli w dodatkowych kanałach.

Osłona dolnej rury.

Osłona tylnego trójkąta.

 

 

Więcej informacji na canyon.com i w kolejnych wydaniach bB. 

 

Przypisy