Wygląd w RONDO zawsze był. Pierwsze wersje z widelcem o gabarytach buraka cukrowego, w dodatku w kolorze kontrastującym z ramą były nie do przeoczenia. RATT nie wygląda na szaraczka: został garb przy rurze podsiodłowej, jest i widelec o kształcie wygiętej łodygi kukurydzy oraz główka ramy o linii anty-aero. To się będzie bardzo podobać. Lub bardzo nie! Jak każde RONDO.
Go Anywhere Fast
Mamy tu karbonową ramę i małe koła 650B z szerokimi oponami. Podczas gdy w większości marek taka opcja, jest jedynie opcją, często stosowana w przypadku małych rozmiarów ram lub jako odpowiedź na kaprys użytkownika, który potrzebuje mięsistych opon, tutaj to standard. W zamyśle, większa powierzchnia styku szerszych opon z podłożem ma lepiej znosić działanie sił zewnętrznych, zapewniając trakcję i stabilność oraz zmniejszając opory toczenia bez negatywnego wpływu na prędkość.
Specjalnie zaprojektowany widelec z dużym offsetem zapewnia mniejszy ślad przedniego koła podczas skrętu i bardziej stromy kąt główki ramy. To w pewnien sposób kompensuje ospałość szerszych opon. Rower teoretycznie powinien być zwinny, bezpośrednio reagować (czy nie stanie się przy tym nerwowy?) i gwarantować dobry komfort dzięki grubym oponom.
W RATT zastosowano autorską oś TwinTip, która umożliwia przełączanie między dwoma pozycjami przodu. W pozycji LO zmniejsza się offset, dzięki czemu ślad koła robi się dłuższy (obrót kierownicą prowadzi koło po większym łuku), kąt główki ramy bardziej płaski, a rower staje się bardziej wyrozumiały na nierównym terenie. Zmiana pozycji z LO na HI jest możliwa w ciągu kilku minut - nawet w trakcie jazdy.
Strefy pasywnego zawieszenia
By zapewnić komfort, oprócz mięsistych opon, w RATT zastosowano specyficzną konstrukcję ramy. Strategiczne rozmieszczenie różnych struktur z włókna węglowego pozwoliło na stworzenie stref pasywnego zawieszenia w miejscu mocowania koła, dolnej części rury podsiodłowej i tylnej części rury górnej, podczas gdy reszta ramy zachowuje wymaganą sztywność.
Co jeszcze?
Mamy w RATT możliwość zamontowania przedniej przerzutki, czyli zbudowania klasycznej szosówki.
Modele
RATT będzie dostępny w dwóch wariantach modelowych: CF1 i CF2.
Model CF1 jest wyposażony w grupę Shimano GRX RX800, koła RONDO X HUNT 650B i opony Vittoria Terreno Zero o szerokości 47 mm.
Model CF2 jest wyposażony w grupę Shimano GRX RX400 i koła Rondo Lit.
Rozszerzenie nowej rodziny RATT planowane jest na sezon 2023.
Ceny
RATT CF1 to wydatek rzędu 4 499 euro, a RATT CF2 kosztować będzie 3 599 euro.
Rowery będą dostępne latem 2022 roku.