Dołącz do czytelników
Brak wyników

Kupowanie suplementów diety

Artykuł | 10 marca 2019 | NR 23
0 1297

Rynek suplementów diety rośnie szybciej niż grzyby po deszczu. Łatwo można się pogubić, bo niby wszystkie z tych produktów mają działać, ale często po kilku tygodniach ich stosowania zmniejsza się zawartość naszego portfela, a nie np. tkanki tłuszczowej. Warto więc wiedzieć, co wybrać.

O tym, po jaki produkt sięgamy, decyduje oczywiście nasza potrzeba, ale nie mniejsze znaczenie ma siła perswazji reklamy. Stąd swojego czasu rekordy sprzedaży notowała witamina D, a w zeszłym roku wielu Polaków zaczęło masowo cierpieć na skurcze mięśni z powodu braku magnezu. Chłoniemy informacje z mediów jak gąbka wodę, nierzadko wmawiając sobie dolegliwości a następnie z uporem maniaka lecząc je. 

Co mówi nauka

W przypadku suplementów diety dla sportowców nie jest inaczej, tyle że o popularności decydują najczęściej znajomi, twierdząc, że „to działa”, a działać wcale nie musi. Akurat w tej dziedzinie, jak w mało której, siła perswazji wydaje się nie mieć granic. W takich przypadkach warto kierować się rozsądkiem i zaufać przede wszystkim wynikom rzetelnych badań naukowych, które opis skuteczności i rekomendacje spożycia opierają na obiektywnych, a nie subiektywnych rezultatach (w tym przypadku efekt placebo zawsze jest brany pod uwagę w grupach kontrolnych, a zakres i rozmach badań utwierdza w przekonaniu skuteczności ich stosowania). Ciekawym przykładem z tego obszaru może być dobrze znana L-karnityna, która swą popularność zawdzięcza reklamowanym możliwośc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy