Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy

20 czerwca 2019

KTM X-Strada 20

0 158

Na maraton na Mazowszu i backpackingową wyprawę wzdłuż Wisły. I na co dzień.

Wrażenia z jazdy

Rower X-Strada jest dobrze wyważony – w testowanym rozmiarze, przy moim wzroście 183 cm, rozkład masy na koła był optymalny. Po wyciągnięciu podkładek spod mostka pozycja była umiarkowanie wyciągnięta, z kierownicą wyraźnie poniżej siodła. Pozwalało to na dobre dociążenie przedniego koła w zakrętach i efektywną pracę na podjazdach lub podczas jazdy pod wiatr. Umiarkowanie długa górna rura dawała też poczucie i spory margines bezpieczeństwa, kiedy trzeba było szybko wysunąć cztery litery za siodło na stromym zjeździe.

 

Na podjazdach KTM jest efektywnym narzędziem. Sportowa pozycja pozwala wygenerować sporo watów, a gumy Schwalbe G-One mają niskie opory toczenia nawet na asfalcie i bardzo dobrą przyczepność w terenie, o ile nie ma błota. Przejście do jazdy na stojąco jest łatwe i naturalne, a pozycję taką można wygodnie utrzymywać przez dłuższy czas. Podczas jazdy w dół pomagają stabilność roweru, przyzwoite hamulce i geometria pozwalająca na dobre balansowanie ciałem. 

W zakrętach X-Strada prowadzi się bardzo pewnie. Dopóki bieżnik opon zapewnia przyczepność, a koła są dobrze dociążone, rower tnie łuki aż miło.

Dobra technika jazdy jest mile widziana, bo pozwala na śmiganie po krętych ścieżkach z prędkościami, które mogą przyprawić o kompleksy dzieciaki na ich ciężkich MTB. Tak może być do czasu, kiedy ścieżki pozostają względnie suche. 

Wraz z pojawieniem się błota, niestety, kończy się kozakowanie. Chcę przez to powiedzieć, że zamontowane opony Schwalbe są świetne w większości zastosowań typowych dla gravelówki: są lekkie i lekko się toczą, w zakrętach, na podjazdach i podczas hamowania dobrze trzymają. Wszystkie te cechy występują na suchej lub wilgotnej nawierzchni, jednak znikają wraz z pojawieniem się błota. Oczyszczanie się nie jest ich mocną stroną, więc jeśli często jeździsz w błocie, musisz o wiele bardziej uważać lub zastanowić się, czy nie wymienić opon. Trudno będzie jednak znaleźć tak dobre i mimo wszystko uniwersalne gumy. Osobiście chyba bym ich nie zmieniał, ewentualnie rozważył drugi komplet na błotnistą jesień i zimę. 

 

Żeby jednak oddać...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy