Jakoś tak się złożyło, że dotychczasowe pomysły na stabilizatory kierownicy się nie przyjęły. Sposób, w jaki działają, zwalnia reakcje i utrudnia przeniesienie minimalnych sił niezbędnych dla finezyjnego prowadzenia. Potwierdza to mentor Canyona Fab Barel. Powodem było tarcie lub hydrauliczne tłumienie, które redukowało chwiejność i walenie kierą w bak, ale równocześnie utrudniało prowadzenie, zmniejszając czucie kierownicy i terenu. Kiedy opublikowaliśmy post na naszym FB o K.I.S., jeden z czytelników napisał, że jego dziecko ma coś takiego w rowerze. Woom stosuje ogranicznik skrętu oparty na gumowym pierścieniu. Reaguje on, zwiększając opór skręcania kierownicy z narastającym odchyleniem od centralnego położenia kierownicy. Canyon i Liteville upierają się, że K.I.S. to nie jest amortyzator skrętu, bo stawia zmieniający się w całym zakresie skrętu opór. Początkowo mocniejszy i malejący wraz z odchyleniem kierownicy (odwrotnie niż w Woom). Ale przede wszystkim napięcie sprężyny wywołuje samocentrującą siłę, bez dodawania tarcia w trakcie skręcania.
Jo Klieber, wynalazca K.I.S., pozuje na prof. Emmetta Browna z Powrotu do przyszłości. Zachowuje się, jakby unosił się dziesięć centymetrów nad podłożem, jest skłonny do dygresji, i zapala się do każdego nowego wątku. Epatuje umiejętnością wykorzystywania wiedzy z bardzo odległych dziedzin i jest szalenie zabawny w swojej pozornej nieporadności i odkle...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!