Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

13 kwietnia 2021

NR 48 (Kwiecień 2021)

GIANT XTC SLR 29 2

40

POLECAMY

 

1. W wyglądzie zewnętrznym Crest 34 RRL, oprócz ponadwymiarowych goleni, uwagę zwraca pusta w środku, bo zawinięta w tuleję korona. Na dole prawej goleni dobrze widoczne jest duże pokrętło tłumika powrotu, którego zakres regulacji obejmuje 24 indeksowane pozycje. 2. Koła, w jakie wyposażony jest rower, są kompletnym zestawem „tubelessowym”. Nie tylko mają kompatybilne obręcze i opony, lecz także są fabrycznie wyposażone w odpowiednie wentyle i opaski uszczelniające. Wystarczy zalać je dołączonym do roweru „mlekiem”, aby zacząć czerpać korzyści z jazdy bez dętek. 3. Korby Praxis Works Cadet może 
nie wyglądają tak dobrze jak Deore M6100, ale technicznie na pewno im nie ustępują. Wyposażone w zintegrowaną oś oraz koronkę z zębami N-W-N są nawet o kilka gramów lżejsze. 
 

W produkcję ramy tego hardtaila Giant zaangażował swoją najbardziej zaawansowaną technologię obróbki aluminium AluxX SLR. Podstawą konstrukcji jest stop o symbolu 6011, jednak jego szczegółowy skład jest przez Gianta zastrzeżony. Tajwańczycy mówią, że surowe aluminium poddawane jest modyfikacji w skali mikroskopowej, pozwalającej osiągnąć, najlepszy w swojej klasie, współczynnik wytrzymałości do masy materiału, a rury SLR, kształtowane dzięki autorskiej technologii FluidForm zaawansowanych technik cieniowania, są o 20% lżejsze w porównaniu do AluxX SL. W efekcie powstała najlżejsza aluminiowa rama hardtaila wyprodukowana przez Gianta – 1429 g (dla rozmiaru S). Pomiary w laboratorium „bike- Boardu” pokazują, że rama jest nie tylko lekka, lecz także ponadprzeciętnie sztywna, co dla zawodników jest najbardziej pożądanym połączeniem. XTC SLR jest zorientowanym na ściganie, dlatego rama (bez względu na rozmiar) została zaprojektowana do skoku amortyzatora 100 mm, kół 29” oraz opon o szerokości do 2,4”. Projekt geometrii jest zgodny z aktualnymi standardami, jednak nieradykalny. Kąty główki 69,5º i podsiodłowy 74º zapewniają dobry balans między szybkością a pewnością panowania nad rowerem na technicznych trasach XC. Precyzji sterowania sprzyja również dobra sztywność układu kierowniczego oraz kół. W wyposażeniu roweru najbardziej zwracającym uwagę komponentem jest amortyzator Crest 34 RRL projekt własny Gianta. Ma podwójną sprężynę pneumatyczną, pozwalającą uzyskać progresywną charakterystykę ugięcia, którą można dodatkowo modyfikować za pomocą specjalnych tokenów. Za kontrolę wyprostu odpowiada regulowany hydrauliczny tłumik, jest też dwupozycyjna blokada skoku, sterowana wygodną manetką z kierownicy. W naszej ocenie, golenie o średnicy 34 mm są bardzo rzadko spotykane przy skoku 100 mm, budują przewagę nad konkurencją, ponieważ zapewniają widelcowi płynność pracy i lepszą trwałość. Więcej na temat amortyzatora można przeczytać w teście, który opublikowaliśmy w bB#11–12/2020. Dwunastorzędowy napęd Deore to w zasadzie standard w tej klasie cenowej. Oferuje bardzo szeroki zakres przełożeń (510%), tyle tylko, że za sprawą niedużej przedniej koronki pozwala generować dużą moc na podjazdach, jednak prędkość maksymalna jest ogranic...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy