Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat

7 października 2019

Giant XtC 2020

0 150

Tajwańczycy prezentują kolejną generację hardtaila do ścigania się w cross-country. XtC a.d. 2020 jest lżejsze i charakteryzuje się bardziej agresywną geometrią.

1259 gramów - tyle ważyła rama poprzedniego XtC. Powodem do dumy jest - jak podkreśla Giant - złamanie magicznej granicy jednego kilograma z wynikiem 920 gramów za ramę wykonaną z najwyższego kompozytu Advanced SL -  jak podkreślają Tajwańczycy - jest to najlżejsza seryjne wyprodukowana przez nich rama -  oraz 995 gramów w przypadku nieco cięższego modelu Advanced. Giant chwali się że układ włókien kompozytu jest specjalnie dobierany do rozmiary ramy - wszystko po to aby finalny produkt charakteryzował się optymalnym stosunkiem sztywności do wagi, ma to przekładać się na bezpośrednie reakcje i pewność prowadzenia na trasie.  Aby lekkość szła w parze z dobrymi właściwościami jezdnymi wypłaszczono również kąt główki - 69.5 stopnia ma zapewniać wg inżynierów Gianta większą kontrolę i pewność na technicznych i wymagających trasach wyścigów XC. Nieznacznie również zmienił sie kąt masztu podsiodłowego- wynik 73.5 stopnia przesuwa ridera bardziej do przodu i ma zapewniać jeszcze lepszą dystrybucję masy podczas podjeżdżania. 

Nowe XtC będzie dostępne w czterech rozmiarach od S do XL i wyposażone w widelce o skoku 100 milimetrów i koła 29 cali. 
Ceny za najwyższy model Advanced SL 29 0 wyposażony w widelec Rock Shox Sid Ultimate Carbon, węglowe koła Gianta i napęd SRAM XX1 Eagle AXS startują od 37 499 zł i kończą się na 9 999 zł za podstawowy model XtC Advanced 29 2 uzbrojony w widelec Rock Shox Recol RL, dwunastorzędowy napęd Shimano SLX M-7100 i hamulce Shimano MT500. 
 

 

Przypisy