„Ostatni będą pierwszymi” – tak można by sparafrazować prezentację flagowego modelu enduro Gianta na dużych kołach.
To na co wszyscy czekali stało się faktem i w nowym Reignie zastosowano wreszcie koła 29 cali. Powrócił również carbon jako budulec ramy, w modelu Advanced zarówno przedni trójkąt, jak i tylny wahacz a także górny link zawieszenia będą wykonane z kompozytu węglowego. Aluminiowy pozostał tylko dolny łącznik wahacza. Zastosowanie koła o większej średnicy spowodowało zmniejszenie skoku ramy do 146 mm, współpracującej z przednim 160 mm widelcem. Geometria ramy została poddana kosmetycznym zmianom. Kąt główki to 65° jako przyjęty standard dla rowerów o takim przeznaczeniu. Rzeczywisty kąt podsiodłówki wzrósł do 76,8° co ma zbalansować właściwości zjazdowe ze zdolnością efektywnego pokonywania wzniesień. Uznanie budzą szczodre wartości zasięgu ramy, począwszy od rozmiaru S jest to 428 mm aż po monstrualne 516 mm przy XL. Giant zaktualizował kokpit przechodząc na standard 35 mm. Korby w rozmiarach M-L będą miały długość 170mm. W najmniejszym rozmiarze zdecydowano się na długość 165 mm a w XL na 175 mm....
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!